וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה מעורבת בבורסה: אופקו טיפסה 4.2%

2.3.2014 / 15:45

על רקע ההסלמה באוקראינה ומגמה חיובית בעולם בסוף השבוע ננעל המסחר בבורסה התל אביבית במגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-782 מיליון שקל

גלובס

הבורסה באחד העם ננעלה היום (א') במגמה מעורבת על רקע חששות מהסלמה במצב באוקראינה ולאחר המגמה החיובית שנרשמה בניו-יורק בסוף השבוע, בעיקר ביום חמישי. מדד ה-S&P 500 פרץ ביום חמישי לשיא חדש והמשיך בהתקדמות ביום שישי. מדד המעו"ף ננעל ביציבות אך מדד ת"א 75 סיים בירידה של כ-0.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-782 מיליון שקל.

נתוני בורסה 3.2.2014. גלובס
נתוני בורסה 3.2.2014/גלובס

ארז צדוק מקרנות אביב מציין הבוקר כי "שנת 2014 נפתחה בסערה כששוק המניות העולמי עלה בפברואר ב-5%, לאחר שירד ב-4% בחודש ינואר. ביום שישי השוק סגר במגמה מעורבת, למרות מגוון הודעות שליליות כמו תמ"ג נמוך משמעותית בארה"ב אל מול התחזיות, סנטימנט צרכנים ומכירות בתים מתחת לצפי, אזהרת רווח של סיטי ורוחות מלחמה באוקראינה, השוק סגר במגמה מעורבת. כאשר המשקיעים רוצים לקנות מניות, נתוני מאקרו חיוביים טובים לשוק המניות ונתוני מאקרו שליליים אולי יגרמו לפד להאט את קצב היציאה משוק המניות ולכן גם הם טובים לשוק המניות. והמשקיעים, לאחר שסימנו תחתית בינואר בתנאי ריבית אפסית, רוצים לקנות מניות. גם המתרחש באוקראינה, לא מפריע למשקיעים. צריך לזכור שמלחמות אף פעם לא היו רעות לשוק המניות. להיפך, הסטטיסטיקות מראות ששוקי המניות עולים בממוצע יותר בתקופות מלחמה מאשר בתקופות שלום. אנחנו ממשיכים להמליץ על שוקי המניות כאפיק המועדף לשנת 2014, עם חשיבות לפיזור גלובלי משמעותי".

כאמור, בוול סטריט נרשמו עליות בסיכום חמישי ושישי. המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי במגמה מעורבת, על רקע פרסום נתון התמ"ג, שהיה, כצפוי, נמוך מההערכות המוקדמות, ונתוני מאקרו נוספים. גם המתיחות באוקראינה השפיעה על המסחר בשוווקים, כאשר בשישי דווח על כוחות רוסיים אשר פלשו לשטח אוקראינה.

בבנק לאומי ממשיכים גם השבוע, במסגרת סקירת סוף השבוע, להמליץ על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, בדגש על חו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. עם זאת, מדגישים בלאומי כי הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות.

"מומלצת חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה בהשוואה למשקלם במדד המניות העולמי (כ-25%), לאור השיפור במצב כלכלות אלו. בנוסף, אנו ממליצים להחזיק חשיפת חסר קטנה לארה"ב (שמהווה כמחצית ממשקל המדד העולמי), ואת מדדי המניות של השווקים המתעוררים להחזיק בשיעור דומה למשקלם במדד המניות העולמי", נכתב בסקירה. בשוק המניות הישראלי, מעדיפים בלאומי את מדד ת"א 75 על פני מדד תל אביב 25, תוך הערכה שחברות השייכות למדד ת"א 75 ייהנו יותר, בממוצע, מהשיפור בכלכלה העולמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אופקו, טבע וטאואר מזנקות

מניית אופקו ( 3,280.00 +4.29% ) רשמה עלייה חדה על רקע פער חיובי של כ-5.5%. גם טבע ( 17,290.00 +2.13% ) וטאואר ( 2,646.00 +4.58% ) עולות על רקע פערים חיוביים מול ניו-יורק.

מנגד, במספר מניות מרכזיות במדד ת"א 75 נפתחו פערים שליליים והן יורדות, ביניהן איזיצ'יפ ( 9,140.00 -3.48% ) , מג'יק ( 3,055.00 -8.20% ) ומניית קומפיוג'ן ( 4,104.00 -12.68% ) שצונחת על רקע ההנפקה של החברה.

חברת התוכנה מג'יק השלימה בסוף השבוע הנפקה משנית בנאסד"ק, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס". במסגרת ההנפקה גייסה מג'יק 51 מיליון דולר ברוטו, או כ-48 מיליון דולר נטו. מחיר המניה בהנפקה עמד על 8.5 דולר, שנמוך בכ-10% ממחיר המניה יום לפני ביצוע ההנפקה, אך דומה לרמות המחירים בהם נסחרה המניה ימים ספורים קודם לכן. את ההנפקה ליוו החתמים ברקליס, וויליאם בלייר, מקסים גרופ ו-H.C Wainwright, אשר קיבלו אופציה לרכישת 900 אלף מניות נוספות, כך שהיקף ההנפקה עשוי לגדול בעוד כ-7.7 מיליון דולר.

מניית פז נפט ( 52,660 -1.72% ) ריכזה עניין. אתמול דיווחנו כי צדיק בינו בוחן את מכירת חברת פז. ל"גלובס" נודע כי באחרונה יצר בינו קשר עם מספר בנקי השקעות, והנחה אותם כי הם יכולים להציע קונים לחלקו ולחלקם של שותפתו משפחת ליברמן (בסה"כ 43.8% מהמניות) בחברת הדלק הגדולה בישראל המחזיקה גם בשליטה בבית הזיקוק באשדוד.

אלביט מערכות ( 20,200 +0.95% ) הודיעה היום, בתגובה לידיעות בתקשורת בקשר עם הזכייה של החברה הבת שלה בארה"ב בחוזה בהיקף של 145 מיליון דולר של המשרד להגנת המולדת, המכס והגנת הגבולות של ארה"ב ("המשרד") לפרויקט עמודי תצפית משולבים, כי החוזה כולל כמות בסיסית ואופציות שהמשרד יוכל להפעיל על פני מספר שנים. בשלב זה הלקוח העניק הזמנה לכמות הבסיסית, המהווה נתח מתוך סך החוזה בגובה 145 מיליון דולר, לאספקה במהלך כשנה אחת.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully