וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנובסקי רוכש את ויליפוד תמורת 286 מיליון שקל

אפרת פרץ ושי שלו

3.3.2014 / 10:02

גרנובסקי ירכוש את החזקות האחים ויליגר (כ-58%), וככל הנראה ימשיכו השניים לכהן בתפקידים ניהוליים בכירים. ויליפוד הייתה חלק מקבוצת המשקיעים של גרנובסקי ודנקנר לרכישת IDB

חברת אמבלייז מאשרת את חשיפת "גלובס". אלכסנדר גרנובסקי, בעל השליטה בחברה (באמצעות BGI), רוכש את חברת המזון ויליפוד ( 2,900 +7.53% ) של האחים צבי ויוסי ויליגר תמורת 268 מיליון שקל.

כפי שנחשף ב"גלובס", גרנובסקי רוכש את כל החזקות האחים ויליגר בחברה, כ-58% הנסחרות בשווי של מעל 200 מיליון שקל. השניים ימשיכו בתפקידים ניהוליים בחברה - כיו"ר הדירקטוריון וכנשיא החברה.

את העסקה מבצע גרנובסקי באמצעות חברת אמבלייז. בשבועות האחרונים בחן יוסי שניאורסון, מנכ"ל חברת ZBI של גרנובסקי ואיש אמונו, השקעה בחברות ציבוריות בשוק ההון המקומי, ביניהן גם יבואנית מוצרי המזון ויליפוד, הנסחרת בשווי של 358 מיליון שקל.

"חיפשנו השקעות בחברות איכותיות שלהן הון אנושי איכותי, ובדגש על חברות עם מנועי צמיחה בארץ ובחו"ל." ציין היום שניאורסון, המשמש גם כמנכ"ל אמבלייז. "האחים ויליגר נענו לבקשתנו וימשיכו לנהל את החברה. החברה בניהולם הוכיחה לאורך השנים, מיום הקמתה הצלחה גדולה בכל פרמטר של צמיחה ורווחיות."

אמבלייז יוצגה בעסקה על ידי עו"ד ישראל שמעונוב וקורין ביטון ממשרד שמעונוב ושות' – עורכי דין. את האחים צבי ויוסי ויליגר ייצג בעסקה עו"ד אריאל מנור.

נזכיר כי ויליפוד עצמה הייתה חלק מקבוצת המשקיעים שארגנו גרנובסקי ודנקנר להשקעה באי.די.בי, אשר התפרקה בעקבות החלטת בית המשפט, כך שהצדדים מכירים היטב ביניהם.

זאת ועוד, לצורך ההשקעה באי.די.בי השתלט גרנובסקי באוגוסט האחרון על חברת אמבלייז, הנסחרת בבורסה הבריטית, וזאת במטרה לרתום את קופתה הדשנה (כחצי מיליארד שקל) להשקעה בקונצרן. במסגרת עסקה מורכבת רכשה BGI, החברה-הבת של ZBI, את מניות השליטה אמבלייז מידי קרן פורטיסימו, נפתלי שני, קרן שרודרס ודונלד סטרום.

לפני כשבוע דיווח גרנובסקי לבורסה כי לאחר ששיטח קומה בפירמידת החברות הציבוריות שלו, הוא פועל עתה למכירת השלד הבורסאי של חברת ZBI לסוחר השלדים כפיר זילברמן, תמורת כ-2 מיליון שקל. השלמת העסקה בין זילברמן ל-ZBI מותנית בביצוע חילוט מניות החברה הבת BGI (שבה מרוכזים עסקי גרנובסקי) לידי בעלי המניות של ZBI כדיבידנד בעין. החלוקה תצמצם את הפירמידה של גרנובסקי לשתי חברות ציבוריות בלבד (BGI ואמבלייז).

ויליפוד סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2013 עם מחזור מכירות של 79 מיליון שקל ורווח נקי של 15 מיליון שקל. נזכיר כי ב-2007 מכרו השניים לארקדי גאידמק את מניות השליטה שלהם בויליפוד בכ-171 מיליון שקל. במסגרת זו העניקו לגאידמק הלוואה בסך 76 מיליון שקל, ולאחר שלא הצליח להחזירה, קיבלו האחים ויליגר את מניות השליטה חזרה לידיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully