וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזים בבורסת רוסיה נופלים ב-9%, הריבית עלתה

3.3.2014 / 10:33

נעילה שלילית במרבית שוקי אסיה ברקע המתיחות בין רוסיה לאוקראינה. החוזים על מדדי לונדון וניו-יורק מאבדים גובה ויורדים בכ-0.7%-0.8%

החוזה על הבורסה הרוסית נופל היום (ב') לקראת פתיחת שבוע המסחר, וזאת ברקע המתיחות ההולכת וגוברת בין רוסיה לאוקראינה לאחר הדחתו של הנשיא האוקראיני ויקטור ינוקוביץ'. מדד ה-Micex המרכזי במוסקבה נופל כ-9%, הירידה היומית החדה ביותר מאז 2009.

במקביל, הקפיץ הבנק המרכזי הרוסי את הריבית ב-1.5% ל-7%.

במרבית בורסות אסיה ננעל יום המסחר במגמה שלילית בפתיחת שבוע המסחר. גם החוזים על מדדי לונדון וניו-יורק מאבדים גובה ויורדים בכ-0.7%-0.8%.

כאמור, המתיחות בין רוסיה לאוקראינה נמשכת. נשיא רוסיה פוטין שוחח אתמול עם קאנצלרית גרמניה מרקל וטען כי "פעולות רוסיה בקרים הן מידתיות ביחס לסכנה המאיימת על התושבים דוברי-הרוסית באזור". במהלך השיחה הביעה מרקל דאגה מהמצב, והשניים הסכימו על המשך התייעצויות במטרה לנרמל את היחסים בין רוסיה לאוקראינה.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות מציין הבוקר כי "על רקע ההשפעה הממתנת שיש להתחזקות האירו והליש"ט על ההתאוששות בפעילות הכלכלית, ניתן להעריך כי בעתיד הקרוב, נשמע מבכירים בבנקים המרכזיים באירופה וביפן הצהרות בדבר הצורך לשמר שער חליפין תחרותי להבטחת רווחיות הייצוא, הצמיחה וההתאוששות בתעסוקה".

"בצל האירועים באוקראינה נרשמת ירידה בבורסות אסיה, נהירה לעבר הין היפני כעוגן לעת משבר ולאור סוף שנת הכספים ביפן ב-31 במרץ, גורמים הגוררים לביקוש לין. נתוני הצמיחה באירופה והתייצבות האינפלציה סביב רמת 0.8% תרמו להתחזקות האירו לצד הנתונים החלשים שפורסמו בארה"ב והשפעת תנאי מזג האוויר הקשים על סקטור הנדל"ן והתעסוקה", הסביר עוד פריימן.

"

בורסות אסיה 3.3.2014. גלובס
בורסות אסיה 3.3.2014/גלובס

השחקנים בשווקים פוחדים מהמשך ההסלמה באוקראינה. הרוב חושבים שהמערב לא ייכנס למלחמה באוקראינה אלא רק לעימות דיפלומטי מול רוסיה, יש לא מעט שחקנים שמגדרים ומפחיתים סיכונים. זה טבעי במצבים כאלה", אומר לבלומברג ריק ספונר, אנליסט בסידני.

מניית בי.הייץ.פי (68.9 -0.59% ) רשמה ירידה במקביל לחולשה במניות הכרייה והמחצבים. מניית מאזדה מוטור צנחה בטוקיו על רקע התחזקות הין מול הדולר.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully