וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בבורסה: אפריקה צנחה 4.7%

קובי ישעיהו

3.3.2014 / 18:08

ירידות חדות בשווקים המתפתחים בהובלת רוסיה. מנכ"ל וודסייד: אנחנו נראה את עצמנו משוחררים מעסקת הענק לרכישת הזכויות ב"לוויתן" אם סוגיית המיסוי על הגז ליצוא לא תיפתר

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ב') בירידות שערים, על רקע המשך המתיחות באוקראינה וירידות חדות בבורסות אירופה. במרבית בורסות אסיה נרשמה היום מגמה שלילית וגם מדדי ניו-יורק מאבדים גובה ויורדים בכ-0.8%. ירידות חדות נרשמות בשווקים המתפתחים בהובלת רוסיה שם צונח מדד המניות בכ-9.7%.

כאמור, המתיחות בין רוסיה לאוקראינה נמשכת. נשיא רוסיה פוטין שוחח אתמול עם קאנצלרית גרמניה מרקל וטען כי "פעולות רוסיה בקרים הן מידתיות ביחס לסכנה המאיימת על התושבים דוברי-הרוסית באזור". במהלך השיחה הביעה מרקל דאגה מהמצב, והשניים הסכימו על המשך התייעצויות במטרה לנרמל את היחסים בין רוסיה לאוקראינה.

הבורסה ננעלה אתמול ביציבות עם נטייה לירידות על רקע חששות מהסלמה במצב באוקראינה ולאחר המגמה החיובית שנרשמה בניו-יורק בסוף השבוע, בעיקר ביום חמישי. מדד ה-S&P 500 פרץ ביום חמישי לשיא חדש והמשיך בהתקדמות ביום שישי. מדד המעו"ף ננעל ביציבות אך מדד ת"א 75 סיים בירידה של כ-0.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-782 מיליון שקל.

מניית לאומי (1,311.00, -1.06%) נחלשה. אתמול דיווחנו כי משרד האוצר בוחן אפשרות למכור את יתרת מניותיו בבנק לאומי (6.03%) השוות כיום בשוק 1.18 מיליארד שקל. באוצר מעוניינים בהפצת המניות בשוק, וצפויים להחליט בשבועות הקרובים האם כעת הזמן הנכון למכור את המניות. מהאוצר נמסר: "המדינה בוחנת מעת לעת את החזקותיה בנכסיה השונים".

וודסייד תראה את עצמה משוחררת מעסקת הענק לרכישת הזכויות ב"לוויתן" אם סוגיית המיסוי על הגז ליצוא לא תיפתר עד סוף החודש, כך הזהיר היום מנכ"ל וודסייד פיטר קולמן. בראיון ליומון Australian אמר קולמן כי "אם ענייני המס לא ייפתרו עד ל-27 למארס כל צד יוכל לעצור את העסקה". קולמן אמר כי לוודסייד יהיה "נוח מאד" אם שיטת המיסוי שתקבע ישראל תהיה דומה לשיטה הנהוגה באוסטרליה. נציין את אבנר
(318, -1.15%), דלק קידוחים (1,814, -1.31%) ורציו (48, -0.83%) השותפות בפרוייקט לוויתן.

אלכסנדר גרנובסקי, בעל השליטה ב-ZBI, השולטת באמבלייז, רוכש את השליטה בחברת המזון ויליפוד (2,600, -3.60%) של האחים צבי ויוסי ויליגר תמורת 268 מיליון שקל. כפי שנחשף ב"גלובס", גרנובסקי רוכש את כל החזקות האחים ויליגר בחברה, כ-58% הנסחרות בשווי של מעל 200 מיליון שקל. השניים ימשיכו בתפקידים ניהוליים בחברה - כיו"ר הדירקטוריון וכנשיא החברה.

מניית אפריקה (793.00, -4.63%) רשמה ירידה חדה על רקע המתיחות סביב רוסיה ואוקראינה ובמקביל לירידה חדה במניית אפי פתוח באירופה.

חברת מזור רובוטיקה (4,300, +0.21%) דיווחה היום כי בית חולים בג'ורג'יה, ארה"ב, ביצע הזמנה ראשונה למערכת Renaissance.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully