וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: המו"מ על הרפורמה התפוצץ

עמירם ברקת

5.3.2014 / 8:13

יו"ר ועד עובדי חח"י מיקו צרפתי ביקש לדון בחריגות השכר. הממונה על השכר קובי אמסלם השיב כי נושא חריגות השכר "איננו חלק הכרחי מהמו"מ לרפורמה" והישיבה הופסקה

ישיבת המו"מ המכרעת בין המדינה, ההסתדרות ועובדי חברת החשמל בנושא הרפורמה בחברה התפוצצה הערב (ג') על-רקע סוגיית חריגות השכר, כך נודע ל"גלובס". הוועדה בראשות מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב תיכננה לסיים הלילה את המו"מ עם העובדים בהסכם עקרונות שיהווה בסיס למו"מ מפורט. ואולם הישיבה, שהייתה אמורה להסתיים לאחר חצות התפוצצה כבר בסביבות השעה 22:00 לאחר שהתברר כי בין הצדדים נותרו מחלוקות רבות שאינם ניתנות לישור.

יואב יקיים מחר (ד') התייעצויות עם שרי האוצר והתשתיות הלאומיות שמינו את הוועדה בראשותו.

המהלך שהביא לפיצוץ המו"מ הערב הייתה הצעתו יו"ר הוועד מיקו צרפתי לדון בחריגות השכר. בית הדין לעבודה אמור לקיים דיון בנושא בעוד שבוע וצרפתי הציע כי הצדדים יודיעו לבית הדין על רצונם לדחות את הדיון למועד חדש. על כך השיב הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם כי נושא חריגות השכר "איננו חלק הכרחי מהמו"מ לרפורמה". בתגובה לדברי אמסלם פרצו חילופי דברים קשים בין הצדדים והישיבה הופסקה.

יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן אמר השבוע (ב') בוועידת אנרגיה כי ההסתדרות לא תסכים לרפורמה ללא הסדרת נושא הפנסיות של העובדים וחריגות השכר. אמסלם הצהיר באותו אירוע על התנגדותו להסדר של הלבנה כללית של חריגות השכר, כפי שנעשה במהלך השינוי המבני בנמלים. אמסלם הסביר כי הסדר כזה ישדר מסר מוסרי שלילי לעובדי חברות ממשלתיות אחרות וטען כי אין הגיון לאפשר הלבנה כללית בשעה שהמדינה אפילו אינה יודעת מהו ההיקף הכספי הכולל של החריגות בחברה.

חשוב לציין כי מלבד סוגיית חריגות השכר נותרו עדיין מספר מחלוקות מהותיות בין המדינה לוועד העובדים וההסתדרות. המחלוקת העיקרית שטרם נפתרה היא בסוגיית הפיצויים לעובדים שיישארו בחברה לאחר שיפרשו ממנה 2,600 עובדים. בנוסף ההסתדרות מתנגדת ליוזמת יוגב להנפיק 15% מחברת החשמל. הוועד מתנגד לכוונה למכור את תחנת הכוח אשכול באשדוד ליזמים פרטיים ולדרישת וועדת יוגב לאפשר לחברת ניהול המערכת החדשה שתוקם להפעיל ישירות את מערך הייצור בחברת החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully