וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיכון שעסקת וודסייד לא תיחתם במועד"

5.3.2014 / 11:00

האנליסט גיל בשן ברקע כוונת משרד האוצר להמליץ על מיסוי יצוא גז בשיעור גבוה: "בטווח הקצר של חודש-חודשיים קדימה יש יותר סיכון לחדשות שליליות מסיכוי לחדשות חיוביות"

ברקע חשיפת "גלובס" אתמול, לפיה משרד האוצר מתעתד להמליץ על מיסוי יצוא גז בשיעור גבוה מזה שדרשה חברת וודסייד האוסטרלית, שוחח הבוקר (ד') "גלובס" עם אנליסט האנרגיה של IBI, גיל בשן.

בשן הסביר כי בימים האחרונים מצטברות חדשות סביב מניות "לוויתן", ביניהן אסיפה דחופה של בעלי המניות ברציו לאשר גיוס הון בהתאם לתשקיף המדף, כתבה ב"גלובס" באשר לעובדה כי רשות המיסים עדיין לא קיבלה החלטה בנוגע למיסוי על הייצוא והמגמה היא לרמת מיסוי גבוהה יחסית למה שציפו בוודסייד וכן התבטאויות לוחמניות יחסית של הממונה על ההגבלים העיסקיים, שבינתיים משהה את הפטור מהסדר כובל לשותפות ב"לוויתן".

לדברי בשן, הכל מוביל לאותה מסקנה: סיכון ממשי שעסקת וודסייד לא תיחתם במועד המתוכנן - 27 במארס השנה. "אם תרשם דחייה במועד הקלוזינג של העסקה, צפויה פה אכזבה של המשקיעים וחששות מחזרה לתסריט של השנה שעברה שפרויקט 'לוויתן' פשוט תקוע", אומר בשן.

בשן מציין כי מודל התימחור של IBI מגלם את הדחיות, והוא שמרני יותר מהערכותיה של נובל על תחילת מכירות כבר ב-2017, אך עדיין המומנטום הנוכחי חלש וקשה לראות טריגרים שידחפו את המניות קדימה. "למעשה בטווח הקצר של חודש-חודשיים קדימה יש יותר סיכון לחדשות שליליות מסיכוי לחדשות חיוביות", מסכם בשן את הנקודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully