וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל מכניס את עמלות העו"ש לפיקוח

5.3.2014 / 11:35

בנק ישראל ביקש מהבנקים מחירים אטרקטיביים - אך הם התכוונו לגבות מחירים גבוהים יותר מהיום. בעקבות כך החליט דודו זקן להכניס את מסלול העמלות הבסיסי לפיקוח החל מאפריל

דודו זקן, המפקח על הבנקים בבנק ישראל, מכניס לפיקוח מחירים את עמלות העו"ש. בנק ישראל קובע היום (ד') כי החל מאפריל, מחירו של סל עמלות עו"ש בסיסי ואחיד לא יעלה על 10 שקלים בחודש.

"לקראת כניסתו לתוקף, ביום 1.4.2014, של התיקון לכללי הבנקאות המחייב את הבנקים להציע כמוצר מדף ללקוחותיהם את המסלול הבסיסי ואת המסלול המורחב ולקבוע מחיר אחד לניהול חשבון עובר ושב במסגרת מסלולים אלה, מודיע בנק ישראל על כוונתו להטיל פיקוח על מחיר המסלול הבסיסי ולקבוע כי מחירו המרבי יהיה 10 שקלים", נמסר בהודעת בנק ישראל היום.

זקן החליט על הפיקוח לאחר שהבנקים הציגו לו מחירים גבוהים יחסית למסלול הבסיסי שבכוונתם להציג ללקוחות, מחיר גבוה יותר מזה שנגבה היום בפועל עבור שירותי העו"ש הבסיסיים שלהם.

"מטרת תכנית המסלולים היא לשפר את יכולת ההשוואה של לקוחות הבנקים, להגביר את שקיפות המחיר, ובסופו של יום לעודד את התחרות בתחום ניהול חשבון העו"ש", נמסר מבנק ישראל.

זקן הוסיף כי "לאחר שהוצג לנו התמחור למסלול הבסיסי בבנקים השונים, הגענו למסקנה כי הוא אינו עולה בקנה אחד עם מטרת המהלך ולפיכך החלטנו לנקוט בצעד חריג ולהטיל פיקוח על המסלול הבסיסי ולקבוע את מחירו המרבי. באשר למסלול המורחב אנו קוראים לציבור להיעזר בעובדה שמעתה ניתן לבצע השוואה פשוטה וקלה בין המחירים המוצעים לו ולבחון את כדאיות ההצטרפות אליו".

החל מאפריל יציעו הבנקים ללקוחות סלי עמלות עו"ש בשלושה מסלולים:

■ המסלול הבסיסי – מסלול הכולל עד פעולה אחת על ידי פקיד ועד 10 פעולות בערוץ ישיר, ומשקף את פעילותו של משק בית שפרופיל פעילותו ממוצע. במסלול זה יוטל כאמור פיקוח מחירים.

■ המסלול המורחב – מסלול הכולל עד 10 פעולות פקיד ועד 50 פעולות בערוץ ישיר. מסלול זה מיועד בעיקר ללקוחות שצורכים שירותים אלו מעל הממוצע.

■ מסלול מורחב פלוס – מסלול הכולל את הפעולות ומספרן לפי המסלול המורחב וכן שירותים נוספים לפי החלטת התאגיד הבנקאי. במסגרת מסלול זה יוכל כל בנק להציע ללקוחותיו את אותם שירותים הייחודיים לו, שהינם בעלי ערך מוסף עבורם.

יש לציין כי המסלולים יתוספו לתעריפון הקיים בכל בנק ולא יחליפו את העמלות המצויות בו, כך שתמחור השירותים עבור לקוח שלא יהיה מעוניין להצטרף לאחד המסלולים, יישאר לפי השיטה הקיימת היום (pay as you go). כל לקוח יוכל לעבור משיטת חיוב אחת לאחרת בתחילת כל חודש קלנדרי, בכפוף למתן הודעה מראש. החיוב עבור המסלול יתבצע על בסיס חודשי, בתחילת כל חודש, עבור החודש שקדם לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully