וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה מעורבת בוול סטריט; פייסבוק בשיא

משה גולן

5.3.2014 / 23:06

סקר ה-ADP הצביע על תוספת של 139 אלף משרות לסקטור הפרטי בפברואר. ספד הבז' של הפדרל ריזרב: מזג האוויר השפיע רבות על הכלכלה. פייסבוק לשיא על רקע העלאת המלצה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע נעילה מעורבת בבורסות אירופה ואסיה ולאחר שאתמול ננעל המסחר בעליות חדות. המשקיעים התמקדו היום בשטף נתוני מאקרו מהותיים, ביניהם סקר ה-ADP, מדד מנהלי הרכש וספר הבז'.

אתמול כאמור נחתם המסחר בעליות חדות, כאשר מדד ה-S&P 500 טיפס לשיא נעילה חדש, ברמה של 1,874 נקודות. מדד הנאסד"ק עלה לשיא של 14 שנה. האופטימיות בשווקים הגיעה בעקבות רגיעה במפלס המתחיות הגיאופוליטית בין רוסיה לאוקראינה לאחר שהנשיא פוטין "ירד מהעץ" והצהיר כי אין בכוונתו לעשות שימוש בכוח בחצי האי קרים. הנשיא אובמה הציע היום לפוטין לשלוח כוחות בינלאומיים לקרים במטרה להרגיע את הרוחות.

ראש ממשלת סין לי קאצ'יאנג הודיע היום כי הממשלה מציבה יעד צמיחה של 7.5% ב-2014 ויעד אינפלציה של 3.5%. אנליסטים סבורים כי מצד אחד מדובר בתחזית חיובית שמראה על יציבות, אך מצד שני התחזית תקשה על הממשל הסיני להוציא לפועל רפורמות נרחבות, שבאות על חשבון הצמיחה.

ובאירופה, פעילות הייצור התרחבה בחודש פברואר. כך לפי מדד מנהלי הרכש של גוש האירו שטיפס לרמה של 53.3 נקודות בפברואר, מעל הצפי בשוק.

בזירת המאקרו המקומית התפרסמו היום נתונים מהותיים. ראשית התפרסם סקר ה-ADP לחודש פברואר, שהצביע על יצירה של 139 אלף משרות, פחות מהתחזיות בשוק שעמדו על יצירה של כ-160 אלף משרות.

בנוסף פורסם מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים, שרשם קריאה של 53.3 נקודות בפברואר, לעומת הצפי ל-52.7 נקודות.

לאחר פתיחת המסחר פורסם מדד מנהלי הרכש (ISM) שירד ל-51.6 נקודות לעומת הצפי לקריאה של 53.8 נקודות, ולאחר 54 נקודות בינואר.

מספר הבז' של הפדרל ריזרב שפורסם הערב עולה כי מזג האוויר הקשה בתקופה האחרונה בארה"ב השפיע רבות על ביצועי הכלכלה, ובכל זאת נרשמה התרחבות כלכלית בינואר-פברואר. 8 מחוזות של הפד דיווחו על שיפור בפעילות, שהייתה "מתונה עד בינונית", בעוד 3 מחוזות דיווחו על צמיחה איטית יותר, באשמת מזג האוויר, אשר השפיע בעיקר על מכירות קמעונאיות וייצור.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

פייסבוק בשיא

"פיצול של עסקי טבע ( 49.8 +0.79% ) לא יביא ערך לבעלי המניות", כך אמר אתמול מנהל הכספים של טבע, איל דשא, בכנס של Cowen & Company בבוסטון. הכוונה בפיצול הפעילות, לדוגמא, היא מכירת חלקים מטבע או פיצול עסקי הגנריקה מהתרופות המקוריות.

קמהדע הכריזה היום על תחילת ניסוי קליני, שלב 2/3 בתכשיר Glassia, מוצר האלפא-1 אנטיטריפסין (AAT) של קמהדע לטיפול בילדים חולים שאובחנו לאחרונה כסובלים מסוכרת מסוג 1 (T1D), הידועה גם כסוכרת נעורים.

אתמול לאחר נעילת המסחר דיווחה חברת הנשק Smith & Wesson על רווח של 20.8 מיליון דולר או 36 סנט למניה, לעומת 14.6 מיליון דולר או 22 סנט למניה. ההכנסות עלה ב-7.1% ל-145.9 מיליון דולר.

פייסבוק ( 71.57 +4.03% ) עולה היום על רקע העלאת מחיר יעד למניה על ידי בית ההשקעות Stifel - מ-72 דולר ל-82 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully