וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע לא מודה במתן שוחד, אבל תשלם 27.6 מיליון דולר

שירי חביב ולדהורן

12.3.2014 / 16:47

נטען כי טבע שילמה לפסיכיאטר משיקגו 50 אלף דולר בשנה בגין ייעוץ, לצד טובות הנאה נוספות, כדי שירשום למטופליו את התרופה Clozapine

חברת התרופות טבע אינה מודה בכך שנתנה שוחד לפסיכיאטר אמריקאי כדי שירשום מרשמים לתרופות שלה; יחד עם זאת, החברה תשלם לרשויות בארה"ב סכום של כ-27.6 מיליון דולר, כחלק מהסכם פשרה הנוגע לטענות אלה.

הסכום כולל כ-15.5 מיליון דולר, בתוספת ריבית, שטבע תעביר תוך עשרה ימים לממשלה הפדרלית, ועוד 12.1 מיליון דולר יועברו במקביל למדינת אילינוי. כאמור, הסכם הפשרה לא כולל הודאה של טבע בטענות השוחד, ומנגד גם הרשויות בארה"ב אינן חוזרות בהן מטענות אלה.

הסיפור החל בסוף 2012, כאשר הוגשה תביעה אזרחית נגד הפסיכיאטר, ד"ר מייקל ריינשטיין משיקגו, שנחשד בהונאת הרשויות. תביעה זו עדיין נמצאת בהליכים. התביעה חשפה לכאורה שוחד שטבע שילמה לו לאורך שנים.

190 אלף תביעות ביטוח שקריות

התביעה פירטה הגשה של כ-190 אלף תביעות שקריות שהגיש ריינשטיין לתוכניות הביטוח הממשלתיות בארה"ב, Medicare ו-Medicaid, בגין תרופות וטיפולים שנתן לפציינטים. תחילה קיבל הפסיכיאטר שוחד, לכאורה, מחברת IVAX, והנוהל נמשך גם אחרי שטבע רכשה את IVAX בשנת 2006.

בין היתר דובר על תשלום שנתי בסך 50 אלף דולר שקיבל ריינשטיין מ-IVAX בגין "שירותי ייעוץ", וזאת כדי שיקדם את התרופה הגנרית Clozapine, המיועדת לטיפול בסכיזופרניה, בקרב מטופליו. עוד נטען שריינשטיין קיבל הטבות נוספות, ובהן מימון של שיט תענוגות, ארוחות ערב יקרות, סיור דיג וכרטיסים לאירועי ספורט. לפי התביעה, הפסיכיאטר אף דחק בטבע לקבל מקורב שלו לעבודה בחברה. הרשויות בארה"ב טוענות שריינשטיין היה הפסיכיאטר שרשם הכי הרבה מרשמים לתרופה Clozapine.

"אסור לחברות תרופות להשפיע באופן לא ראוי על החלטות של רופאים בנוגע לרישום תרופות למטופלים שלהן", אמר זכארי פרדון, היועץ המשפטי של המחוז הצפוני באילינוי, בהודעה שפורסמה על ההסכם. "החלטות מסוג זה צריכות להתקבל אך ורק על בסיס האינטרסים הרפואיים של המטופלים", הוסיף.

טבע, המנוהלת על-ידי ארז ויגודמן, נסחרת במקביל בבורסות של ניו יורק ותל אביב. מניית החברה עלתה בכ-24% מתחילת השנה, לאחר שבסוף 2013 נסחרה ברמות שפל על רקע פיטורי המנכ"ל הקודם, ד"ר ג'רמי לוין. כיום נסחרת המניה סביב מחיר של 50 דולר, ושווי השוק של טבע עומד על 41.8 מיליארד דולר.

לפי נתוני Thomson/First Call, מתוך 22 אנליסטים שמסקרים את מניית טבע, מחציתם מחזיקים בהמלצה ניטרלית בנוגע למניה, וממליצים על "החזק". שמונה אנליסטים ממליצים על "קנייה" או "קנייה חזקה" ושלושה אנליסטים שליליים, עם המלצה של "תשואת חסר".

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully