וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות; טבע ירדה 1.6%

משה גולן

13.3.2014 / 23:03

חשש מהאטה בסין ומהחרפת המשבר באוקראינה. נתוני המכירות הקמעונאיות ותביעות האבטלה השבועיות. יתרון לטבע: ביהמ"ש בארה"ב הודיע כי לא יאריך את התוקף של פטנט על תרופת מקור של פייזר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות חדות למדי במדדים המובילים, על רקע חשש מהאטה בפעילות הכלכלית בסין ומהחרפת המשבר באוקראינה. המשקיעים היו מעודדים, מנגד, מנתונים כלכליים חיוביים שפורסמו לפני פתיחת המסחר.

אתמול ננעל המסחר במגמה מעורבת, כאשר מדד הנאסד"ק סיים בעלייה לראשונה מזה 5 ימים. זאת כאמור בצל החשש מהחרפת המשבר באוקראינה, לאחר שמדינות ה-G7 הצהירו אתמול כי סיפוח חצי האי קרים לרוסיה זה הפרה של החוק הבינלאומי. היום הצטרפו לקריאות האזהרה גם ברק אובמה ואנגלה מרקל שטענו כי רוסיה תשלם מחיר כבד אם תספח אליה את קרים.

מעבר לכך, בסין פורסמו היום מספר נתונים שמעידים על התקררות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. נתוני התפוקה התעשייתית, ההשקעות והמכירות הקמעונאיות בסין הצביעו על צמיחה חלשה מהצפוי לחודשים ינואר-פברואר 2014. בתוך כך, הכלכלן הפסימי מארק פאבר טוען כי הרשויות בסין "משפצות" את הנתונים ולכן קצב הצמיחה האמיתי עומד על 4% ולא כפי שהמדינה צופה - 7.5%. להערכתו, עדיף יהיה לסין להקריב את קצב הצמיחה ולטפל בבעיית האשראי החמורה.

בזירת המאקרו המקומית התפרסמו היום מספר נתונים מהותיים. לפני פתיחת המסחר התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש פברואר, שעלו לראשונה מזה 3 חודשים, ב-0.3%, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לירידה של 0.2%.

במקביל התפרסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות, שנפלו ב-9,000 לרמה של 315 אלף, בשבוע הראשון של מארס. אנליסטים ציפו לעלייה קלה במספר דורשי האבטלה לרמה של 330 אלף. ממוצע תביעות האבטלה בחודש החולף, נתון שנחשב למדויק יותר, ירד בכ-6,200 לרמה של 330,500, הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר אשתקד.

לאחר הפתיחה פורסם כי המלאים העסקיים גדלו בינואר ב-0.4%.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

הישג לטבע ( 47.96 -1.64% ). פייזר ( 31.12 -2.69% ) הודיעה אתמול כי ביהמ"ש הפדרלי בווירג'יניה החליט שלא להאריך את התוקף על אחד הפטנטים של תרופת הסלברקס, אחת מתרופות הדגל של החברה. החלטה זו פותחת את הדלת לחברות הגנריות, וביניהן טבע ומיילן, לפיתוח תרופות מתחרות.

מניית הרבלייף (סימון HLF) עדיין במוקד לאחר שהודיעה אתמול כי נציבות הסחר הפדרלית (FTC) תפתח בחקירה נגדה ותבחן את דרכי פעולתה. נזכיר, המשקיע ביל אקמן פתח לפני כשנה פוזיציית שורט בהיקף של מיליארד דולר משום שטען שהחברה היא תרמית פונזי אחת גדולה. בהנהלת הרבלייף מסרו שהם ישתפו פעולה עם הרשויות וכי החברה לא עברה על חוקים כלשהם.

פוטומדקס ( 16.45 +9.52% ) דיווחה על הכנסות שיא ברבעון הרביעי ושנת 2013 . החברה דיווחה על הכנסות של 63.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי, מעל תחזיותיה להכנסות של 60 מיליון דולר ומעל לתחזיות השוק להכנסות של 57.2 מיליון דולר. הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב-3.2 מיליון דולר, או 16 סנט למניה בדילול מלא, לעומת רווח נקי של 5.9 מיליון דולר, 27 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

וריפון ( 32.34 -0.43% ) זינקה אתמול בשיעור דו ספרתי לאחר שפרסמה שלשום את תוצאותיה לאחר סיום המסחר. וריפון דיווחה על הכנסות של 437 מיליון דולר לרבעון הראשון לעומת 430 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully