וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גננות באופנה? אלפים ביריד התעסוקה לקנאביס בארה"ב

ג'ונתן הל, פורבס

16.3.2014 / 14:40

לא רק חקלאים ועובדי כפיים - גם אנשי כספים, יועצים משפטיים ומנהלים בכירים הגיעו לקולורדו כדי להשאיר קורות חיים ולקבוע ראיון עבודה, בדרך למשרה בתחום החם במשק האמריקאי

ירידי תעסוקה הם אינם דבר חדש. אנשים המעוניינים למצוא עבודה חדשה פוקדים ירידים רבים בתחומים שונים, משאירים קורות חיים, קובעים ראיונות ומתרשמים מאופי התפקידים אשר יש לחברות השונות להציע. אך יריד התעסוקה אשר נערך בשבוע שעבר בקולורדו עשה היסטוריה קטנה - כשהפך ליריד התעסוקה הראשון אי פעם למשרות בתחום תעשיית הקנאביס.

לאתר פורבס ישראל

מדינת קולורדו הפכה עם תחילת שנת 2014 למדינה הראשונה בארה"ב אשר מתירה מכירה ושימוש במריחואנה בשטחה, ביחד עם מדינת וושינגטון. מאז נכנס החוק לתוקף זינקו מכירות המריחואנה במאות אחוזים, ותעשיית הקנאביס במדינה נאלצה להתמודד עם ביקוש הולך וגובר, אשר הפתיע גם את ראשי החברות המובילות בתחום.

"אנחנו מחפשים אנשים איכותיים ורציניים שיתגברו את החברה שלנו" מספר טוד מיצ'אם, סמנכ"ל ההכנסות של חברה מובילה לייצור מכשור לייבוש הצמח (תהליך חיוני בטרם הפצתו). "ואז בוקר אחד עברתי על העיתון, וראיתי שמקיימים יריד תעסוקה לתחום עיסוק מסורתי כלשהו. מיד חשבתי - למה שלא נקיים גם אנחנו יריד כזה?".

ואכן, מסתבר כי החברות השונות הפעילות בתחום צמאות לעובדים חדשים. לא מדובר רק בגננים, מגדלים ושאר עובדים מתחום החקלאות אשר יסייעו לתהליך הגידול והעיבוד של הצמח - ביריד התעסוקה בקולורדו הוצעו משרות רבות המוגדרות כמשרות "צווארון לבן" - יועצים משפטיים, אנשי כספים, מנהלי שיווק, יועצים עסקיים ותפקידי ניהול בכירים - תעשיית הקנאביס מחפשת עובדים בכל תחום ותחום.

ואכן, עם סיכום היריד נראה כי מדובר היה בהצלחה מסחררת. מעל אלף איש הגיעו למתחם הצפוף אשר מוקם ב"דאון-טאון" של העיר דנבר, אלפי קורות חיים נמסרו לנציגי החברות השונות, מאות ראיונות נקבעו, וכמה משרות אוישו כבר ביריד עצמו. היריד הפך לשם דבר בארה"ב כולה, כשמועמדים רבים אף נסעו במיוחד ממדינות שונות ברחבי ארה"ב - כדי להגיש מועמדות לעבודה בתחום המדובר כל כך.

כעת, תומכי הלגליזציה מסבירים כי כפי שטענו לאורך השנים - התרת הסחר והשימוש במריחואנה אכן מקדמת את התעשייה, מוסיפה משרות למשק ומציעה אופק תעסוקתי למגוון רחב של בעלי מקצוע. מנגד, יש המזכירים כי את ההשלכות המלאות של המהלך יצטרכו האמריקאים לבחון לאורך זמן - ותוך התייחסות לחברה כולה, ולא לכמה אלפי מחפשי עבודה בקולורדו.

כך או אחרת, אין ספק כי בשבוע שעבר נרשם צעד קטן נוסף בהיסטוריה אשר רושמת מדינת קולורדו. הצלחתו המסחררת של "יריד התעסוקה הראשון למשרות בתחום ייצור והפצת המריחואנה" תסלול את הדרך לבאים אחריו, וצפויה להזניק את הביקוש אחר משרות נוספות בתחום. האם המהלך יעודד גם מדינות נוספות, בארה"ב ומחוצה לה, לאשר את השימוש בצמח באופן חוקי? עוד מוקדם לדעת.

  • עוד באותו נושא:
  • קנאביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully