וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: על מה מוכנים הצרכנים לשלם באינטרנט?

מסקר שערכה קרן שמש לקראת כנס בנושא מכירות ברשת שייערך ביום רביעי בסינמטק תל אביב עולה כי שירות מהיר ומדיניות החזרות נוחה יעלו את נכונות הלקוחות לשלם יותר על המוצר הנרכש

צעירים בני 18-24 הינם הקבוצה בעלת הנכונות הגבוהה ביותר לשלם עבור שירות משופר באינטרנט, כך עולה מסקר שערכה קרן שמש לקראת יום פתוח בנושא מכירות באינטרנט שייערך ב-19 במרץ 2014 בסינמטק תל אביב בין השעות 09:00-14:00. האירוע פתוח לקהל הרחב והכניסה ללא תשלום.

על פי הסקר, שבוצע בקרב מדגם מייצג של כ-500 גולשי אינטרנט בגילאים 18-64, כ-60% מבני קבוצת גיל זו מוכנים לשלם יותר עבור זמן אספקה קצר, וכ- 61% יעדיפו לשלם יותר עבור מדיניות החזרות נוחה.

עם זאת עולה מהסקר שבגילאים המבוגרים יותר (55-64) הנכונות לשלם פוחתת. רק כ-26% מהנשאלים השיבו כי ישלמו יותר עבור זמן אספקה קצר יותר ו-45% מהם היו מוכנים לשלם יותר עבור מדיניות החזרות נוחה. כ- 26% מבני קבוצת גיל זו מוכנים לשלם יותר באתר שיאפשר להם לקבל פרטים מלאים של ספק לצורך התקשרות, ושעור דומה מוכנים לשלם יותר עבור אפשרות לצ'אט וריטואלי עם נציג שירות.

מניתוח התוצאות על פי מגזרים עולה כי חרדים ודתיים הן הקבוצות בעלות הנכונות הגבוהה ביותר לשלם עבור מדיניות החזרות נוחה (56.5% ו- 56.8% בהתאמה מוכנים לשלם תוספת) ובגין התקשרות עם ספק שכל פרטי הקשר שלו נמצאים באתר (33.9% ו- 29.7% בהתאמה).

29.3% מבין הצרכנים החילוניים רוכשים בממוצע ברשת פעם בחודש, אבל גם המגזרים האחרים אינם מפגרים אחריהם בהרבה – 25.7% במגזר המסורתי, 21.8% במגזר הדתי ו- 23.1% במגזר החרדי. 26.5% מהחילונים רוכשים מוצרי מכולת ברשת, 14.4% מהמגזר המסורתי. 8% מהמגזר הדתי ו- 9.7% במגזר החרדי. נראה כי ההבדלים מצביעים על העדפה של המגזר החילוני לשלם יותר עבור נוחות, כנגד העדפת מחיר ברורה במגזרים האחרים (במיוחד בחרדי).

מעדיפים טלפון

הגורמים המשמעותיים ביותר בהחלטות רכישה חוזרת מבין אלה שנבדקו בסקר הם זמן אספקה קצר בפועל וטיפול מהיר בתלונות (77% כל אחד). במקום שלישי וצמוד יחסית – מדיניות החזרות נוחה (73.5%9). עם זאת גם פרמטרים נוספים של שירות משחקים תפקיד בהחלטה על רכישה חוזרת: 56.9% מושפעים מכך שהספק מאפשר ללקוח לקבל פרטים מלאים שלו להתקשרות, ו- 20.8% מכך שהספק מציע להם הצעות מותאמות אישית. אמצעי ההתקשרות עם הספק המועדף על לקוחות נותר הטלפון (68%), ואחריו מייל או טופס אינטנרטי (65.6%). רק 23.6% היו מעוניינים בשיחה עם נציג וירטואלי. 14.2% מעוניינים לתקשר עם ספק באמצעות SMS ו-12.5% בלבד היו מעוניינים בקשר באמצעות מדיה חברתית .

קרן שמש לעידוד יזמים צעירים בישראל הוקמה כארגון ללא כוונת רווח במטרה לעודד יזמים צעירים ומוכשרים להקים עסקים חדשים בישראל. הארגון, הממומן כולו על בסיס פילנתרופי על ידי קרן אדמונד ג' ספרא, הינו חבר ברשת בינלאומית של ארגונים דומים בשם Youth Business International שמרכזו בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully