וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מציע: זוג עם ילד יוכל לרכוש דירה ללא מע"מ

18.3.2014 / 7:39

המשמעות - הנחה גורפת של 18% על דירות חדשות ברחבי הארץ. התנאים - עבודה ושירות בצה"ל. התכנית של השר לפיד זוכה להתנגדות עזה במשרד האוצר

הצעה דרמטית של משרד האוצר: זוג עם ילד אחד לפחות, שירכוש דירה ראשונה חדשה מקבלן, לא ישלם למדינה מע"מ, כלומר יקבל הנחה של 18%. כך מפרסם הבוקר (ג') העיתון "ידיעות אחרונות".

על פי הצעת שר האוצר יאיר לפיד, אשר זוכה להתנגדות עזה של בכירי הדרג המקצועי במשרדו, תוך מספר חודשים מועט יוזלו מחירי הדירות החדשות בישראל ב-18%, כאשר בהמשך תחלחל ההוזלה לדירות יד שנייה בשל הקטנת הביקושים מצד זוגות צעירים.

ההצעה, שטרם עברה הליכי חקיקה כמובן, מלווה בעוד תנאים: לפחות אחד מבני הזוג שירת שירות צבאי, לפחות אחד מבני הזוג עובד, בני הזוג מתגוררים בישראל, מחיר הדירה לא עולה על הממוצע המוגדר לכל אזור בארץ ואם הדירה תימכר בתוך 5 שנים מיום הרכישה - סכום ההטבה יוחזר באופן מיידי.

על פי הערכות, ככל שהתוכנית תתקדם, צפויה להתרחש עצירה מוחלטת של רכישות דירות חדשות מצד זוגות צעירים ומחוסרי דיור. לכן, תיתכן הוזלת דירות חדשות מצד הקבלנים על מנת לשחרר מלאים.

שר האוצר מנסה בצעד זה לעזור למעמד הביניים ולזוגות הצעירים, ובשל תנאי התוכנית - המגזר החרדי והמגזר הערבי לא יוכלו ליהנות ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully