וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמידה סל לקראת מכירתה לחברת תרופות גדולה

גלי וינרב

18.3.2014 / 11:34

הערכות: מדובר בחברת נוברטיס. גמידה סל היא בבעלות אלביט מדיקל וכלל ביוטכנולוגיה - שנכנסו להפסקת מסחר . המכירה תהיה כנראה לפי שווי פוטנציאלי של מאות מיליוני דולרים

חברת תאי הגזע גמידה סל נמצאת במגעים למכירתה לחברת נוברטיס, לפי שווי של מאות מיליוני דולרים. כך נודע ל"גלובס".

על פי ההסכם, נוברטיס תשלם לבעלי המניות של גמידה סל סכום של מאות מיליוני דולרים באופן מיידי עבור רכישת מלוא החברה. כמו כן יקבלו בעלי המניות עוד סכום, שיכול להגיע למאות מיליוני דולרים, בתשלומי אבני דרך ותמלוגים בהתאם להצלחת מוצרי החברה.

גמידה סל נמצאת בשליטת כלל ביוטכנולוגיה (22%) ואלביט מדיקל (31%). כלל ביוטכנולוגיה יורדת כעת 1.4% לשווי של 1.5 מיליארד שקל ואלביט מדיקל עולה 8.33% לשוןוי של 176 מיליון שקל.

גם החברות-אימהות של שתי החברות הללו עשויות להנות מן המימוש. כלל ביוטכנולוגיה היא חברה-בת של כלל תעשיות שבשליטת המיליאדר לן בלווטניק ואילו אלביט מדיקל היא בשליטת אלביט הדמיה, אשר עברה לאחרונה מידי קבוצת זיסר לשליטת קרן יורק וקרן DKCM.

יצויין כי במקביל למו"מ עם הרוכשת, אשר נמצא בשלבים מתקדמים במיוחד, החברה לא ביטלה לחלוטין את מאמציה להנפקה בוול סטריט, והיא ממשיכה בהם, אם כי השווי אליו כיוונה בהנפקה הוא נמוך משמעותית מהשווי המדובר בעסקה, כך שנראה כי העסקה היא האופציה המועדפת.

לגמידה סל טכנולוגיה ייחודית להגדלת מספר וצפיפות תאי גזע בתוך דגימת דם ספציפית. יכולת זו יכולה להיות נדבך בכל פעילות שהיא בתחום תאי הגזע. גמידה סל פועלת לשיפורן של מנות דם הנקחות ממקור של דם טבורי, כך שניתן יהיה להשתילן לריפוי סרטן הדם גם במבוגרים, בעוד היום מנות דם טבורי מתאימות רק להשתלה במי שמקלו עד 45 קילו.

המוצר הראשון של החברה פותח בשיתוף פעולה עם טבע, אך רשות המזון והתרופות האמריקנית החמירה בדיעבד את דרישות הניסוי מהחברה עד שפיתוח המוצר הפך לא כדאי. מוצר נוסף לאותו התחום, מתקדם ומשופר יותר כך על פי דעת החברה, נמצא בניסויים קליניים ובשל יעילותה הצפויה להיות מוגברת, מצדיק את עלויות הפיתוח הגבוהות. על מוצר זה אין לטבע זכויות ולכן התאפשרה העסקה עם נוברטיס.

  • עוד באותו נושא:
  • גמידה סל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully