וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות, נאסד"ק טיפס 1.2%

קובי ישעיהו

18.3.2014 / 22:39

מדד המחירים לצרכן עלה בפברואר ב-0.1%. נתון התחלות הבנייה ירד בפברואר ב-0.2% לשיעור שנתי של 907 אלף בתים. מחר תפורסם החלטת הריבית של הפד

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות, לאחר דבריו של נשיא רוסיה בנוגע לאוקראינה ועל רקע פרסום נתוני מאקרו, לאחר שגם אתמול ננעל המסחר בעליות בולטות במדדים המובילים.

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום בעליות, לאחר שאתמול טיפסו המדדים בחדות בעקבות מגמה חיובית בוול סטריט. המשבר בחצי האי קרים עדיין במוקד, זאת לצד שטף נתונים שיתפרסמו בגוש האירו וארה"ב, במרכזם פגישת הריבית של הפד.

אלעד סלומון, אנליסט בכיר ביוטרייד, אומר כי "השוק מצפה מהפד להביע אמון במשק האמריקני באמצעות הקטנה של היקף רכישות האג"ח. במידה וילן תמצמץ ולא תצמצם את היקף הרכישות כצפוי, הדבר יאותת במובהק למשקיעים על אי הביטחון של הפד במשק האמריקני".

אתמול הודיעו האיחוד האירופי והממשל בארה"ב כי הם מטילים סנקציות על מספר בכירים רוסים, הכוללים בין היתר הקפאת נכסים של אותם בכירים ואיסור כניסה לשטחי האיחוד האירופי ולארה"ב. זאת בתגובה להחלטת רוסיה לספח את חצי האי קרים, בעקבות משאל העם שנערך בחצי האי ובו הצביעו יותר מ-95% מהתושבים בעד סיפוח חצי האי.

היום, בנאום בפני ישיבה חגיגית של הקרמלין במוסקבה, הודיע הנשיא ולדימיר פוטין באופן רשמי על סיפוח חצי האי קרים לארצו, אולם הדגיש כי הוא לא מעוניין לחלק את אוקראינה מעבר לכך.

בוב קייזר, סגן נשיא ב-S&P קפיטל, אומר כי השווקים מעדיפים לעסוק בנושאים "הקרובים לבית", כמו הכלכלה בארה"ב, ולא בנושא הרוסי-אוקראיני. "אני הופתעתי. מדובר בהפרעה גאופוליטית רצינית, והשווקים מתמודדים עם זה יפה מאוד", הוא אומר. "השוק מחכה לנתונים טובים יותר ברבעון השני, והציפיות הללו עוזרות לשמור על השוק על אף הסיכון היחסי במקרה שרוסיה תחליט לנוע לתוך אוקראינה ולא להסתפק רק בקרים".

בזירת המאקרו באירופה התפרסמו היום מספר נתונים מהותיים. מדד אמון המשקיעים (ZEW) בגרמניה ירד לרמה של 46.6 נקודות בחודש מארס, מתחת לצפי בשוק שעמד על 52 נקודות ולאחר שגם בחודש פברואר המדד ירד ל-55.7 נקודות.

ומן העבר השני של האוקיינוס, היום מתכנסת ועדת השוק הפתוח של הפד, ומחר תפורסם החלטת הריבית. על פי הערכות אנליסטים, הבנק המרכזי האמריקאי ימשיך בהפחתת רכישות האג"ח החודשיות שלו ב-10 מיליארד דולר, זו הפעם השלישית ברציפות. ה'פד' צפוי לשוב ולהדגיש את המטרה להגיע ל-6.5% אבטלה במשק האמריקאי.

באסיה, כלכלנים מזהירים כי סקטור הנדל"ן הסיני הוא האיום המרכזי על יציבות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, זאת בעקבות נתונים חדשים החושפים ירידה במחירי הבתים לצד קשיים של יזמים וקבלנים להחזיר את האשראי שנטלו מהבנקים. "בעוד הביקוש לדירות יורד, יותר ויותר יזמי נדל"ן ירגישו את הלחץ הפיננסי. אני חושש שמצב זה יצית גל של חדלות פרעון בקרב חברות בנייה חלשות יותר", אמר דריוטס קוואלזיק, כלכלן בכיר ואסטרטג השקעות בקרידט אגריקול. "הבנקים בסין חשופים בצורה גבוהה לסקטור הנדל"ן, כך שאם יהיו הרבה חברות שיכריזו על חדלות פרעון, הבנקים יאלצו להפנות יותר הון לטובת כיסוי חובות אבודים וכפועל יוצא מכך גם להאט את מתן האשראי", טוען קוואלזיק.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסם היום מדד המחירים לצרכן, אשר עלה בפברואר ב-0.1% בשל העלייה במחירי המזון והדיור, בהתאם לצפי. מחירי המזון עלו ב-0.4% - העלייה החדה ביותר מאז ספטמבר 2011, בעוד מחירי האנרגיה ירדו ב-0.5%.

עוד פורסם נתון התחלות הבנייה, אשר ירד בפברואר ב-0.2% לשיעור שנתי של 907 אלף, לעומת 909 אלף בינואר. אישורי הבנייה עלו ב-7.7% לשיעור שנתי של 1.02 מיליון בתים.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

אורקל תפרסם דוחות

לאחר סיום המסחר צפויה ענקית התוכנה אורקל ( 38.84 +1.62% ) לפרסם את תוצאותיה, כשצפי האנליסטים הוא לרווח של 70 סנט למניה ברבעון האחרון.

מניית יאהו ( 39.45 +0.87% ) בלטה אתמול בעלייה חדה לאחר שענקית המסחר המקוון עליבאבא אישרה דיווחים על הנפקת הענק שהיא מתכננת בוול סטריט. ליאהו, נזכיר, החזקה משמעותית בעליבאבא.

מיקרוסופט ( 39.55 +3.94% ) צפויה להוציא לשוק גרסת אופיס למכשירי אייפד עד סוף החודש. החברה תציג את הגרסה בכנס בסאן פרנסיסקו ב-27 במארס.

שניים מתוך שלושת הגופים שהחזיקו בהמלצה שלילית על מניית טבע ( 49.91 +1.11% ), העלו את המלצתם למניה בימים האחרונים. מדובר על מורגן סטנלי וג'יי.פי מורגן, ששניהם המליצו על המניה בהמלצת "תשואת חסר" והעלו את המלצותיהם ל"נייטרלי". כעת נשאר רק גולדמן זאקס בהמלצה שלילית על טבע - "מכירה". גולדמן זאקס היה גם הגוף הראשון שפרסם המלצה שלילית למניה, ביולי האחרון.

ענקית האנרגיה אקסון-מובייל ( 94.71 +0.41% ) גייסה כ-5.5 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח, הראשונה לאחר יותר משני עשורים עבור החברה.

ג'נרל מוטורס ( 35.17 +1.56% ) מבצעת ריקול ל-1.5 מיליון רכבים במטרה לתקן 3 תקלות שונות. הרכבים הנדרשים להגיע למוסכי החברה יוצרו בין השנים 2008-2014 זאת לאחר שכבר ביצעה ריקול ל-1.5 מיליון רכבים במטרה לתקן תקלה במערכת ההצתה, שכבר גרמה למותם של לפחות 12 בני אדם בארה"ב. לפי הערכות עלות התיקונים נאמדת בכ-300 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully