וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבעלי זארה אימפריית נדל"ן של 10 מיליארד דולר

20.3.2014 / 8:56

אמנסיו אורטגה, האיש הרביעי בעושרו בעולם בזכות הצלחת רשת חנויות האופנה, מצטייר כעת כמתחרה מוביל על נכסים מובחרים מלונדון עד בוורלי הילס

אמנסיו אורטגה, האיש הרביעי בעושרו בעולם בזכות הצלחת רשת חנויות אופנת זארה, צבר בשקט אימפריית נדל"ן בשווי 10 מיליארד דולר, והוא מצטייר כעת כמתחרה מוביל על נכסים מובחרים מלונדון עד בוורלי הילס.

אורטגה, שמתבסס על תשלומים במזומן, כבר גבר על כמה מהקרנות המוסדיות הגדולות בעולם ועל משקיעי נדל"ן מקצועיים, כמו קרן טישמן ספייר פרופרטיז האמריקאית. "הוא ברמות הגבוהות ביותר של השקעות גדולות, ומתמודד עם כמה מהקרנות הריבוניות הגדולות ביותר על הנכסים המובחרים ביותר בשוק", אומר ג'וזף קלי, מנהל מחקרי השוק של ריל קפיטל אנליטיקס בלונדון.

בארבעת החודשים האחרונים לבדם, אורטגה השקיע כמעט מיליארד דולר ברכישת נכסים ברובע אורזי הבשר ההיסטורי של מנהטן, בווסט אנד בלונדון, ברודאו דרייב בבוורלי הילס ובאזור הקניות הראשי של ברצלונה, פאסיג דה גרסיה. הוא שילם לאחרונה את אחד הסכומים הגבוהים ביותר לרגל רבועה על בניין משרדים בלונדון.

בסוף 2011, טישמן ספייר ממנהטן, הבעלים של איצטדיון ינקי, מרכז רוקפלר, בניין קרייזלר וטאואר פלייס בלונדון, הייתה קרובה לסגירת עסקה לרכישת גורד השחקים הידוע ביותר במדריד, מגדל פיקאסו בן 43 הקומות. ברגע האחרון החליט הבעלים של המגדל לקבל את הצעת אורטגה בסך 400 מיליון אירו, לפי שני מקורות. הסיבה הייתה אולי שההצעה של אורטגה הייתה כולה במזומן.

אורטגה, המייסד ובעל מניות השליטה באינדיטקס, חברת חנויות האופנה הגדולה בעולם, רואה בנדל"ן השקעה בטוחה לטווח ארוך, בייחוד מפי שתשואות אג"ח האוצר האמריקאי הן כה נמוכות, לפי מקצועני נדל"ן. בהשוואה, תעשיית האופנה ידועה בהפכפכותה. אינדיטקס סבלה מכמה הורדות דירוג על ידי אנליסטים כתוצאה מהאטה בצמיחתה.

תיק השקעות הנדל"ן האישי של אורטגה מתקרב אולי לזה של דונלד ברן, יו"ר חברת Irvine מדרום קליפורניה, שנחשב לעיתים למשקיע הנדל"ן הגדול בעולם. נכסיו של ברן שווים היום 14.4 מיליארד דולר, לפי רשימת המיליארדרים של בלומברג.

רק קומץ מיליארדרים משלמים במזומן על עסקאות נדל"ן כאלה. הם כוללים את קרלוס סלים המקסיקני, הבנקאי הברזילאי מואיז ספרא, משפחות קונלי ואוטו מגרמניה והקבלן הסיני ז'נג שין, אומר קלי.

בעוד שאורטגה, בן 77, השקיע מיליארדים באתרים יוקרתיים בכמה ערים בשיא השוק, בספרד הוא מנצל את הבעיות הכלכליות כדי לרכוש בניינים בהנחות גדולות.

400 מיליון האירו שהוא שילם על מגדל פיקאסו במדריד היו פחות ממחצית שווי המגדל ב-2007. לפי הצהרת הבעלים דאז לרשויות המס, הבניין היה שווה 850 מיליון אירו.

מחירי הנדל"ן בספרד קרסו מ-2007 והמדינה שקעה למיתון החריף ביותר ב-40 שנה. מחירי הנכסים ודמי השכירות של משרדים מובחרים צנחו מאז ביותר מ-40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully