וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: שטיינמץ יפצה את יוסי לנגוצקי

חן מענית

20.3.2014 / 11:06

בית המשפט העליון דחה הבוקר את בקשת רשות הערעור שהגיש שטיינמץ על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שאישר את פסק הבורר שחייב את שטיינמץ לשלם את הפיצוי ללנגוצקי

סופית: בני שטיינמץ ישלם ליוסי לנגוצקי פיצוי בסך 50 מיליון שקל בגין הפרת ההסכם עימו למימון חלקו בקידוח "תמר".

בית המשפט העליון דחה הבוקר (ה') את בקשת רשות הערעור שהגיש שטיינמץ על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שאישר את פסק הבורר שחייב את שטיינמץ לשלם את הפיצוי ללנגוצקי. החלטת העליון סוגרת את הגולל על ניסיונות חברת סקורפיו ושטיינמץ לערער על החלטתו של השופט בעז אוקון, מנהל בית המשפט לשעבר, שנתן את פסק הבוררות ולאורה יצטרך שטיינמץ להעביר את הפיצוי ללנגוצקי באופן מידי.

נזכיר כי בפסק הבוררות שניתן בתחילת יולי 2013 - בתום הליך שנמשך כשנה וחצי - קבע השופט אוקון כי "סקורפיו הפרה את הסכם היסוד עם לנגוצקי למצוא מממן חלופי לפרויקט תמר לאחר פרישתה ממנו. היא איחרה במתן הודעת הפרישה, הכבידה על המגעים שניהל לנגוצקי באמצעות דרישה שלא כדין להחזר הוצאות עבר, ונמנעה מלקיים את הפרוצדורות הנדרשות במקרה של הפסקת מימון".

לאור האמור, קבע אוקון כי לנגוצקי זכאי לפיצוי של 38.5 מיליון שקל נכון ל-31 בדצמבר 2011 (מועד הגשת התביעה). בצירוף מע"מ, הצמדה וריבית, מגיע הסכום הזה כיום לכ-50 מיליון שקל. לדברי אוקון, הפרת סקורפיו עלתה כדי התנערות בוטה מחובת שיתוף הפעולה עם לנגוצקי. הוא ציין כי "ביטוי צרוף ומזוקק לשיקוליה ניתן למצוא בתגובה 'לא מעניין אותי', כלפי המחויבות ההסכמית (אוקון התייחס בדבריו לאמירה של שלומי הולנדר, דירקטור מטעמו של שטיינמץ, שבמהלך הליך הבוררות אמר כי לא עניינה אותו ההתחייבות ההסכמית של סקורפיו למצוא מממן חלופי ללנגוצקי, ח' מ')".

שטיינץ ערער על פסק הבורר למחוזי שדחה את ערעורו ובהמשך הגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון אך גם זו, נדחתה, כאמור, היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully