וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווקים וזוגות צעירים ללא ילדים יוכלו לרכוש דירה ראשונה ללא מע"מ

אורי חודי

20.3.2014 / 20:50

זאת, בתנאי שלפחות אחד מבני הזוג עבר את גיל 35. מנוסח התוכנית של שר האוצר שהוגשה למזכירות הממשלה, עולה עוד כי הרוכשים יוכלו להשכיר את הדירה מבלי לאבד את ההנחה - אולם לא למכור אותה במשך 5 שנים

גם רווקים וזוגות צעירים ללא ילדים יוכלו ליהנות מהתוכנית של לפיד לרכישת דירה ראשונה ללא מע"מ, בתנאי שלפחות אחד מבני הזוג עבר את גיל 35, כך עולה מהנוסח המעודכן של הצעת התוכנית של שר האוצר למזכירות הממשלה.

כמו כן, במשך חמש השנים הראשונות לאחר רכישת הדירה יוכלו הרוכשים להשכיר את הדירה - אולם לא למכור אותה, אחרת יאלצו להחזיר את ההנחה.

התוכנית, שזוכה בימים האחרונים לתגובות רבות בענף, מתבססת על מספר רעיונות שעלו בחודשים האחרונים על ידי שרי האוצר והשיכון. התוכנית מציעה לקבוע כי רוכשי דירה ראשונה, נשואים עם ילד אחד לפחות כשאחד מבני הזוג שירת בצבא, רווקים וזוגות צעירים, יקבלו הטבה ברכישת דירה חדשה מקבלן.

ההטבה, מע"מ בגובה אפס, תחושב על פי מחיר למ"ר ולא על פי מספר חדרים או גודל דירה. מחיר דירה מקסימאלי לגביו תהיה ההנחה רלוונטית יעמוד על פי התוכנית על 1.6 מיליון שקל כאשר בכל אזור יקבע השמאי הממשלתי את מחיר הדירה אליו מתייחסת ההטבה.

חשוב לציין שעל פי ההצעה, לא מדובר בהוראת שעה אם כי בתיקון חקיקה, עובדה שתוביל לכך שעד שהיא תאושר, אם בכלל, יעברו מספר חודשים במקרה הטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully