וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: בנק ישראל הותיר את הריבית ברמה של 0.75%

שירות גלובס

24.3.2014 / 17:43

הבנק ענה על הציפיות המוקדמות בשוק. בחודש הקודם הבנק הפתיע וחתך את הריבית ב-0.25%. הבנק צופה כי קצב הצמיחה יירד ל-2.9% ב-2014 במקום הערכה קודמת של 2.9%

בנק ישראל הודיע הערב (ב') כי הוא מותיר על כנה את הריבית המרכזית לחודש אפריל, ברמה של 0.75%, לאחר שהוועדה המוניטארית בראשות ד"ר קרנית פלוג הפתיעה והחליטה להוריד את הריבית ב-0.25% בחודש שעבר. ההחלטה של בנק ישראל ענתה על הציפיות המוקדמות בשוק.

מההודעה שפרסם בנק ישראל עולה כי חלק מהשיקולים שעמדו לנגד עיניה של הוועדה המוניטארית היו הירידה באינפלציה, והפעילות הריאלית של המשק. "מהתוואי האינפלציוני הצפוי על ידי חלק מהחזאים עולה, כי ייתכן שהאינפלציה השנתית תרד אל מתחת ליעד במהלך 2014, ותשוב אליו לקראת ראשית 2015. בציפיות לטווחים הבינוניים והארוכים לא נרשם החודש שינוי משמעותי, והן ממשיכות להימצא מעט מעל מרכז יעד האינפלציה", נכתב בהודעת הבנק.

בנוגע קצב הצמיחה ציינו בבנק ישראל כי "הנתונים שהתווספו בחודש האחרון ממשיכים להצביע על כך שהמשק צומח בקצב מתון, תוך התאוששות מסוימת ברביע הראשון ושינוי בהרכב הצמיחה. באומדן השני של נתוני החשבונאות הלאומית לרביע הרביעי, תוקנה צמיחת התוצר העסקי מ-1.6% ל-2.1%, אך זוהי בעיקר תוצאה של תיקון כלפי מטה של הנתון על רמת התוצר ברביע השלישי. בפברואר נרשמה ירידה קלה של 2% ביצוא הסחורות (ללא או"מ ויהלומים). עם זאת, על רקע גידול בסחר העולמי מסתמנת לאורך זמן מגמת גידול ביצוא, כתוצאה מגידול ביצוא ובייצור של ענפי הטכנולוגיה העילית. בשאר היצוא התעשייתי נמשך הקיפאון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully