וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתרת החוב של משקי הבית עלתה ל-411 מיליארד ש'

25.3.2014 / 14:17

מנתונים שפרסמה החטיבה למידע וסטטיסטיקה של בנק ישראל עולה גם כי יתרת החוב של המגזר העסקי עלתה בינואר ב-0.2% לכ-781 מיליארד שקל

החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל דיווחה היום (ג') על התפתחות החוב במשק בחודשים ינואר-פברואר 2014.

יתרת החוב של המגזר העסקי עלתה בינואר ב-0.2% לכ-781 מיליארד שקל. יתרת החוב של משקי הבית עלתה בכ-600 מיליון שקל (0.1%) ועמדה בסוף החודש על כ-411 מיליארד שקל.

העלייה ביתרת החוב של המגזר העסקי מוסברת, בין השאר, בגיוס חוב נטו של כחצי מיליארד שקל על ידי הנפקות אג"ח והלוואות חוץ בנקאיות של בכמיליארד שקל, שקוזזו בחלקן בפירעון הלוואות מהבנקים.

בחודש פברואר הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-5.1 מיליארד שקל, רובן באמצעות אג"ח לא סחיר; מזה כ-2.8 מיליארד שקל הנפקה של חברת תקשורת.

יתרת החוב של משקי הבית בינואר נובעת מגיוס חוב של 1.6 מיליארד שקל, כמחציתו חוב לדיור. עלייה זו קוזזה בחלקה עקב ירידת מדד המחירים לצרכן. יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית עלתה בכ-700 מיליון שקל (0.3%) ועמדה בסוף ינואר על כ-289 מיליארד שקל.

בחודש פברואר הסתכמו ביצועי המשכנתאות (נטילות של משכנתאות חדשות) בכ-4.3 מיליארד שקל, גבוה מהנתון בחודש ינואר, אך זהה לממוצע הביצועים החודשי ב-2013.

בחודש ינואר נותר פער הריביות במגזר הלא צמוד ללא שינוי לעומת החודש הקודם. הפער בין הריבית על האשראי הבנקאי החדש שניתן והריבית על הפיקדונות במגזר הצמוד למדד ירד בחודש ינואר בכ-0.06 נקודות אחוז, עקב ירידה בריבית על האשראי ועלייה בריבית על הפיקדון.

בחודש פברואר ירדה הריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות לא צמודות בכ-0.01 נקודות אחוז, בהמשך לירידות בחודשים האחרונים. הריבית על משכנתאות חדשות צמודות למדד עלתה בכ-0.01 נקודות אחוז.

  • עוד באותו נושא:
  • חוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully