וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר החוב באי.די.בי בסכנת קריסה?

אפרת פרץ

26.3.2014 / 12:37

דרמה באולמו של שופט המחוזי אורנשטיין בנושא היתר משרד התקשורת להעברת השליטה בחברת סלקום. הנאמן אייל גבאי: מדובר על 8 מיליארד שקל של אזרחי ישראל שמונחים על הכף"

האם הסדר החוב באי.די.בי עומד בפני סכנת קריסה? דרמה שהתחוללה היום (ד') באולמו של שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין בעקבות דיון דחוף שכינס השופט בנושא היתר משרד התקשורת להעברת השליטה בחברת סלקום שבשליטת אי.די.בי, מעלה כי עולים הסיכויים לתרחיש שכזה.

אורנשטיין שביקש לברר לגבי מתן ההיתר הנ"ל, נענה בתשובה מטעם עו"ד ליאב ויינבאום, מפרקליטות המדינה שמייצג את משרד התקשורת כי "נדע להשיב על כך בימים הקרובים, אבל בדיקה שכזו יכולה לקחת גם מספר חודשים, הדרגים הבכירים ביותר מטפלים בזה."

אייל גבאי, אחד מהנאמנים להסדר החוב מטעם ביהמ"ש התרעם וטען כנגד ויינבאום כי "מדובר על 8 מיליארד שקל של ציבור אזרחי ישראל שמונחים פה על הכף. ההתנהלות שלכם יכולה להביא לנפילת הסדר החוב. אתם צרכים למצוא פתרונות לבעיה הזו ומהר". גבאי המשיך והוסיף כי "לא ייתכן שביד אחת המדינה מקימה ועדה לטפל בהסדרי החוב (ועדת אנדורן א' פ') וביד שניה היא לא עוזרת לביצועם".

ברגע זה החליט אורנשטיין לעצור את הדיון ולשמוע את הצדדים בדלתיים סגורות. נראה כי הדבר הוציא את מוטי בן משה, אחד מצמד בעלי הבית החדשים באי.די.בי מכליו, שהסתובב בחוסר מנוחה.

נזכיר כי בתחילת השבוע הודיע אורנשטיין בצעד חריג על זימון הדיון הנ"ל וזאת בעקבות בקשתם של נאמני ההסדר מטעם ביהמ"ש, אייל גבאי ועו"ד חגי אולמן, אשר התריעו בפני השופט כי אם משרד התקשורת לא יעביר את אישורו להעברת השליטה בחברת תקשורת סלקום (המהווה חלק מקבוצת אי.די.בי) לידיהם לכל המאוחר עד אמצע השבוע הבא, עלול הסדר החוב בקונצרן להידחות למועד לא ידוע, ולמעשה לעמוד בפני סכנה להשלמתו.

"גלובס" חשף לאחרונה כי התמהמהות משרד התקשורת במתן ההיתר הנ"ל, נעוצה בבדיקה שמנהל השב"כ לגבי בן משה, אשר בתורה מעכבת את מתן ההיתר הדרוש להשלמת הסדר החוב באי.די.בי. שותפו, אדוארדו אלשטיין, כבר אושר בעבר על ידי משרד התקשורת, בעת שחבר לנוחי דנקנר.

  • עוד באותו נושא:
  • אי.די.בי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully