וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הסמארטפונים שעולים מאות אלפי שקלים

צחי הופמן

26.3.2014 / 16:13

לרובנו יש אייפון או גלקסי, אך יש כאלה שיכולים להרשות לעצמם מכשיר טלפון יוקרתי, ויקר מאוד. "גלובס" בדק אילו טלפונים חכמים מוצעים היום לאלה שהפרוטה מצויה בשפע בכיסם

ישראל היא מדינה של שני מותגי סמארטפונים: אייפון וגלקסי. יותר מ-60% מהצרכנים מחזיקים במכשירים מהסדרות האלה, ויש לכך סיבה. ראשית, מדובר בסמארטפונים מוצלחים מאוד מבית אפל וסמסונג. שנית, תרבות העדר בישראל. סבסודי המכשירים שהיו נפוצים לפני יותר משנתיים אצל חברות הסלולר, והכוח השיווקי של המותגים האלו, גרמו לכך שניתן לראות אייפון או גלקסי S4 גם בכיסה של הקופאית בסופרמרקט וגם אצל טייקון.

איך יכול להיות שאנשים משני קצוות האוכלוסייה מחזיקים באותו סמארטפון? הדבר קשור קודם כל לכך שבישראל אנשים צורכים מוצרים הרבה מעבר ליכולת הכלכלית שלהם. הדבר הזה גם מתחבר עם מודל התשלום של חברות הסלולר, המאפשר לרכוש טלפון ב-36 תשלומים חודשיים, מה שהופך את הרכישה של הסמארטפון הכי חדש לנוחה, עד כמעט לא מורגשת, בחשבון האשראי החודשי.

מעבר לכך, חברות הסלולר עבדו בעבר בצורה אגרסיבית במודל חיובי זיכוי, שגרם ללקוח להאמין שהוא לא משלם עבור הסמארטפון החדש שלו. התוצאה היא שהרבה אנשים יכולים להרשות לעצמם לרכוש את הסמארטפון הכי יקר בשוק.

מאז השנה שעברה ישראל משתנה, מכיוון שחברות הסלולר לא יכולות להציע מודל חיובי זיכוי כמו בעבר. לכן, הלקוחות מודעים למחיר הסמארטפון שהם מתכוונים לרכוש ובוחרים גם מוצרים של מותגים אחרים, ברמות מחיר זולות בהרבה. בנוסף, ההתחזקות של מותגים מצד יצרניות כמו LG או סוני, גורמת ללקוחות לבחור גם בסמארטפונים שהם לא גלקסי או אייפון.

עם זאת, טייקונים או אוליגרכים שרוצים לרכוש סמארטפון, כנראה ירגישו פחות בנוח כאשר עובדי משק הבית שלהם יקרבו לאוזניהם את אותו מכשיר שהם מחזיקים בכיס חליפת היוקרה. לתחום הזה נכנסות חברות שבונות עטיפות שונות לסמארטפונים מוכרים, או מציעות מותגי-על שרק אנשים שיכולים לעשות תספורת למשקיעים שלהם יוכלו לרכוש.

כריסטוף בהלינג, המעצב הראשי של TAG Heuer, אמר בעבר כי הטלפונים של החברה משקפים את עלייתו של הטלפון כסמל סטטוס: "במשך עשורים, שעון יפהפה היה הפריט האישי ביותר על גוף האדם, ובמאה ה-21 הפריט הזה הפך לטלפון".

"גלובס" בדק אילו טלפונים חכמים מוצעים היום ללקוחות שהפרוטה מצויה בשפע בכיסם.

ChairMan - מחיר של מכונית יוקרה

סלולרים יקרים. גלובס
סלולרים יקרים/גלובס

יצרן שעונים אחר, Ulysse Nardin השוויצרי, מציע את הדגם ChairMan. בתמורת למחיר של מכונית יוקרה - 590 אלף שקל - מקבלים יהלום שלם וזהב לבן 18 קראט, שיבדלו את המכשיר הזה מכל האנשים האחרים המחזיקים בטלפון ששוויו כמה אלפי שקלים. כמו דגמים אחרים, השעון מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, ומגיע עם מסך מגע וגם עם כפתורים פיזיים.

בגב הסמארטפון ממוקם שעון מכני. כשהדגם הזה יצא לשוק בשנת 2012, הביקוש היה כל-כך גבוה, עד שזמן ההמתנה עמד על שבעה חודשים, ולא - אי-אפשר היה לקנות אותו ב-36 תשלומים. אגב, כמו רוב הדגמים, לא מדובר בשעון מתוחכם מאוד מבחינת טכנולוגית. יש כאן מסך שגודלו רק 3.2 אינץ' עם ציפוי קריסטל-ספיר, ומצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל.

Meridiist - שירותי קונסיירג'

סלולרים יקרים. גלובס
סלולרים יקרים/גלובס

חברת TAG Heuer הידועה בעיקר בזכות בשעונים שלה, השיקה לפני מספר חודשים סמארטפונים מסדרת Meridiist, המגיעים בעיצוב דק יחסית, עשויים מפלדת אל-חלד, ומזכוכית מסוג קריסטל-ספיר חזקה, המסוגלת להגן מפני שריטות. מעבר לעיצוב יוקרתי, למכשיר יש גם צג משני בחלק העליון שלו, המציג את השעה בצורה אלגנטית מאוד. השעון כולל כפתור ייעודי לשירותי קונסיירג', המציעים שירות המאפשר לבצע הזמנות למסעדות שבהן יש תפוסה מלאה או כרטיסים שאזלו.

Mobiado - קריסטל-ספיר

סלולרים יקרים. גלובס
סלולרים יקרים/גלובס

חברת Mobiado, המוכרת את המוצרים שלה גם בישראל דרך היבואן Cellect, מציעה את דגם הקלאסיק. המכשיר מתאפיין בגוף מתכתי (אלומיניום או פליז מצופה זהב) ובחלק מהדגמים גם אלמנטים של עץ. הלחצנים עשויים פלדת אל-חלד או קריסטל-ספיר. רוב שטח המכשיר מכוסה לוחות קריסטל-ספיר המגנים משריטות, ושומרים על מראהו הייחודי לאורך שנים.

דגם מקביל, אך עם מסך מגע מלא, ללא כפתורים: 17 אלף שקל.

Gresso - חומרי טיטניום

סלולרים יקרים. גלובס
סלולרים יקרים/גלובס

חברת Gresso השוויצרית משווקת גם היא ליין של סמארטפוני יוקרה. דגם Radical R3 מציע את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת ג'לי בין, מסך בגודל 4.5 אינץ' (אפילו לא HD) ומצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל. המכשיר גם כולל אפשרות לשילוב שני כרטיסי סים, כאשר האוליגרך מעוניין להחזיק מספר נוסף. הסמארטפון מצופה זהב לבן 18 קראט והציפוי האחורי והקדמי עשויים מחומרי טיטניום, אשר לטענת החברה נמצאים בשימוש בתעשיית החלל.

לקהל שלא יכול להרשות לעצמו להסתובב עם סמארטפון עם יכולות טכנולוגיות פשוטות יחסית, מציעה Gresso כיסויים יוקרתיים ב-5,000 שקל עבור האייפון. הכיסויים האלו עשויים מעור, ציפוי טיטניום וכמובן זהב צהוב 18 קראט.

Bellperre - עבודת יד

סלולרים יקרים. גלובס
סלולרים יקרים/גלובס

חברת Bellperre מציעה טלפונים בהתאמה אישית. באתר החברה נכתב שכל טלפון מורכב ביד על-ידי אומנים וטכנאים. בתהליך הגימור ניתן להוסיף עוד נגיעות אישיות, כגון עיטור באבני חן וחריטה או שילובי זהב במעטפת. כמו כן, ניתן להוסיף למקלדת חריטת אותיות קיריליות או ערביות. ניתן לבחור את חומר המעטפת: פלדה מוברשת, מבריקה או מושחרת, גימור זהב ורוד 18 קרט או זהב צהוב 24 קרט, וכן את כיסוי העור מתוך מגוון של 100 סוגים.

Vertu - קידוד והצפנה יקרים

סלולרים יקרים. גלובס
סלולרים יקרים/גלובס

חברת Vertu הוותיקה, שהייתה שייכת בעבר לנוקיה, עברה לפני כשנה לעולם מערכת ההפעלה אנדרואיד, והשיקה ליין מכשירים חדש. כל המכשירים של Vertu מגיעים עם מסך מאבן ספיר, כפתור מובנה מאבן אודם שמקשר את המשתמש לשירותים כמו הצעות להזמנות במסעדה. הטלפונים האלה כוללים את שירותי הקידוד וההצפנה היקרים של החברה, בנוסף להזמנות לאירועים יוקרתיים.

דגם Constellation מציע סמארטפון שנבנה בעבודת יד ומאפשר בחירה של צבע העור: קפוצ'ינו, שחור, ורוד ומוקה. בניגוד לחברות אחרות, Vertu גם מציינת נתונים טכניים על המכשיר, למשל האנדרואיד מגיע בגרסת ג'לי בין, המעבד הוא כפול ליבה במהירות 1.7 ג'יגה הרץ והמסך הוא בגודל 4.3 אינץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully