וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג העשירים: גייטס בראש, באיזה מקום צוקרברג?

יוסי ניסן

29.3.2014 / 11:12

מייסד מיקרוסופט ממשיך להוביל את המדרג היוקרתי של בלומברג עם הון הנאמד ב-79 מיליארד. מייסד פייסבוק איבד השבוע 3 מיליארד דולר. המניות של גוגל, אמזון וטסלה צנחו

מארק צוקרברג (29), מייסד הרשת החברתית פייסבוק, הפסיד בשבוע החולף 3.1 מיליארד דולר מהונו על רקע נפילה של 11% במניית פייסבוק במהלך שבוע המסחר בוול סטריט ומאז הודיעה על רכישת אוקולוס בכ-2 מיליארד דולר. לפי מדד עשירי העולם של בלומברג (Bloomberg Billionaires Index), צוקרברג ממוקם במקום ה-22 בדירוג היוקרתי, עם 27 מיליארד דולר.

מדד הנאסד"ק, שבו נמנות רוב מניות הטכנולוגיה הגדולות, נפל השבוע בכ-3% בוול סטריט. זאת על רקע חששות המשקיעים מהמשך הצמצום של המדיניות המרחיבה מצד הפדרל ריזרב, בשל משבר רוסיה-אוקראינה שמהווה איום גיאופוליטי גדול, ועקב צפי לחולשה בדוחות החברות לרבעון הראשון של השנה. "השבוע החולף מביא לזהירות יתר בקרב המשקיעים בוול סטריט", אמר ג'ון קארי מ-Pioneer Investment. "הפעילים אומרים 'אולי כדאי להוריד כמה ז'טונים מהשולחן', וזה מביא למה שאנחנו רואים בשוק".

מייסדי גוגל, סרגיי ברין ולארי פייג', איבדו בשבוע החולף 3 מיליארד דולר במצטבר מהונם האישי, כשמניית גוגל יורדת כ-5% במהלך חמישה ימי מסחר. מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, איבד 1.9 מיליארד דולר מהונו לאחר שהחברה הודיעה כי תחתוך מחירים לשירותי הענן שלה - יממה אחרי הודעה דומה של גוגל. יצרנית משחק ה"קנדי קראש", מניית King, החלה להיסחר ביום רביעי השבוע ואיבדה מאז כ-20% מערכה בשלושה ימי מסחר. "נפילת הסוכר" של המניה "עלתה" ליו"ר מארווין מוריס 157 מיליון דולר.

מניית יצרנית המכוניות החשמלית טסלה ירדה השבוע ב-7%, וליו"ר אלון מאסק (Elon Musk) נגרעו 634 מיליון דולר מחשבון הבנק. מייסד אורקל, לארי אליסון, הוסיף השבוע 1.7 מיליארד דולר לחשבון הבנק, והוא מדורג במקום ה-8 במדד עשירי העולם עם 44 מיליארד דולר.

ביל גייטס נותר במקום הראשון בעשירי העולם עם הון מוערך של כ-79 מיליארד דולר, והמקסיקני קרלוס סלים מדורג אחריו עם 65.5 מיליארד דולר. במקום השלישי נמצא הספרדי אמניקו אורטגה עם 63.8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully