וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה הכריע: ריקי בכר יסיים את תפקידו

עירית אבישר

31.3.2014 / 18:54

בכר נחשב ליו"ר ועד מיליטנטי ובעל יחסים מורכבים עם הנהלות. נימוקי השופטת: "הגיע לגיל 69, מצבו הכלכלי, ותנאי הפרישה הנדיבים". האמירות שלו נגד הנהלת הבנק בוטות ומשפילות"

סוף עידן בבנק דיסקונט: ריקי בכר, יו"ר הוועד המיתולוגי של הבנק, יסיים היום (ב') את עבדותו כיו"ר ועד העובדים, לאחר למעלה מ-30 שנה בתפקיד, כך קבעה היום השופטת נטע רות בבית הדין לעבודה.

"יש לדחות את טענות המבקש הן אלה הנוגעות להיבטי השוויון ואיסור האפליה מחמת הגיל והן אלה הנוגעות להיבטים של זכות ההתארגנות. החלטתי לדחות את הבקשה על כל עתירותיה משהמבקש לא השכיל לשכנעני בכך שיש עילת תביעה לכאורה", כתבה השופטת.

בכר בן ה-69 הגיע לגיל פרישה לפני כשנתיים, ובדיסקונט הוחלט להאריך לו את החוזה בשנתיים, קרי עד היום. בדיסקונט סרבו להאריך לו את החוזה מעבר לכך, ואז עתר בכר לבית הדין לעבודה במספר טענות ביניהן כאמור האפליה על רקע גיל.

השופטת לא רק שלא קיבלה את טענותיו של בכר, אלא אף ביקרה את התנהלותו ואמירותיו הקשות כנגד ההנהלה בשנה האחרונה, שכללו את הציטוט המפורסם: "מצידי שיישקו לי בתחת". "אמירותיו הבוטות והחריגות של בכר לא נאמרו מתוך חוסר שליטה רגעי, נהפוך הוא, הוא שב וחזר עליהן בהזדמנויות שונות, ודאג להפיצן באמצעי התקשורת", כותבת השופטת. "תוכן האמירות הינו בוטה, משפיל, מביע זלזול בהנהלת הבנק וטמון בחובו מסר שעלול לעורר חוסר אמון בבנק בקרב הציבור ולקוחותיו. מכאן שמדובר באמירות בלתי מידתיות נוכח הנזק הטמון בהן ובהפצתן לבנק", היא הוסיפה.

השופטת רות אף אומרת שאמירות אלה מזיקות לעבודה המאורגנת: "אופן ההתבטאות עלולים להזיק לתדמית הציבורית של המאבק הארגוני של העובדים ולהשפיע לרעה על הבניית השיח הציבורי הנוגע להתארגנות ולאופן מימושה".

בנוגע לטענה של בכר כי אי הארכת החוזה שלו היא אפליה על רקע גיל, קבעה השופטת: "העובדה שהגיע לגיל 69, העובדה שתקופת השירות שלו בבנק הוארכה למשך שנתיים, מעבר לגיל הפרישה, מצבו הכלכלי, ותנאי הפרישה הנדיבים, די להם למקם את החלטת הבנק שלא להאריך לו את החוזה במקום טוב באמצע במתחם הסבירות והרחק ממתחם ההתנהגות המפלה על רקע גיל".

טענה נוספת של בכר הייתה כי מדובר בפגיעה בעבודה המאורגנת, ובמיוחד לאור העובדה כי דיסקונט נמצא בסכסוך עבודה (סכסוך שנסגר אתמול). השופטת לא קיבלה גם הטענה הזו ואמרה: "מדובר במקום עבודה מאורגן מזה עשרות שנים עם מסורת של הסכמים קיבוציים. ניסיון העבר מלמד כי לוועד כוח מיקוח בלתי מבוטל".

בשנה האחרונה התקיים סכסוך עבודה בדיסקונט אותו הוביל בכר על רקע הסכם השכר. הסכסוך הסתיים אתמול, כשמנכ"לית לילך אשר טופילסקי חתמה על הסכם שכר חדש.
את הנהלת הבנק ייצג משרד עורכי הדין נחום פינברג ושות', ואת ריקי בכר ייצג משרדו של בני כהן ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully