וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות; טבע קפצה 6.8%

משה גולן

31.3.2014 / 23:14

ילן: ההתאוששות האיטית מוכיחה את הצורך ב"תמיכה יוצאת דופן" של הפד בכלכלה. ביהמ"ש העליון בארה"ב הודיע כי ידון בערעור של טבע על פקיעת הפטנט של הקופקסון. וויקס זינקה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ועל רקע דבריה של יו"ר הפד ג'נט ילן בשיקגו. המשקיעים דרוכים לקראת שטף נתוני מאקרו מהותיים שיתפרסמו במהלך השבוע, במרכזם דוח התעסוקה.

בסיכום של הרבעון הראשון של השנה, עלה מדד הנאסד"ק בכ-1%, ה-S&P 500 עלה בכ-1.7%, ואילו הדאו ג'ונס איבד מערכו כ-0.1%.

"צפו לצניחה של 25% במניות בארה"ב", כך אמר בסוף השבוע ג'יי ג'ורדן, מייסד חברת ההשקעות הנושאת את שמו, בראיון ל-CNBC. לדבריו, כאשר הפדרל רזרב יגביר את צמצום רכישות האג"ח במהלך השנה, הדבר ישפיע באופן ניכר על מחירן של המניות.

יו"ר הפד ג'נט ילן אמרה היום, בנאום שנשאה בשיקגו, כי עבור רבים מהאמריקנים, ההתאוששות הכלכלית עדיין נדמית כמו מיתון, ולכן הפד ימשיך לתמוך בכלכלה בתקופה הקרובה בצורה "יוצאת דופן", כלשונה. ילן ציינה גם את המחסור במשרות, על אף נכונות של אמריקנים לעבוד, כעדות לנחיצות שבתוכנית ההקלה הכמותית של הפד.

זירת המאקרו הייתה דלילה היום כאשר אחרי פתיחת המסחר התפרסם מדד מנהלי הרכש של שיקגו, אשר ירד מעל הצפוי ל-55.9 נקודות, לעומת הצפי לירידה לרמה של 59.2 נקודות במארס, לעומת קריאה של 59.8 נקודות בפברואר. בהמשך השבוע, נזכיר, יתפרסמו שטף נתונים מהותיים, החל מהמאזן המסחרי, מכירות הרכב, סקר ה-ADP ודוח התעסוקה.

ומן העבר השני של האוקיינוס, פורסמו היום מספר נתוני מאקרו. כלכלת צרפת התרחבה בקצב של 0.3% ברבעון האחרון של 2013 בעוד האינפלציה בגוש האירו ירדה ב-0.5% לשפל של יותר מ-4 שנים.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

לחץ בסקטור הטכנולוגיה והאינטרנט

בית המשפט העליון בארה"ב ידון בערעור של טבע ( 52.84 +6.86% ) על פקיעת הפטנט של קופקסון, מה שעשוי לדחות את התחרות בתרופת הדגל של טבע עד ספטמבר 2015. האנליסטית אליאב אברהם מסיטי העלתה בסוף השבוע את מחיר היעד למניית טבע ל-60 דולר, תוך שהיא מותירה המלצת "קנייה" ומציינת כי מניית טבע מציגה את מודל הסיכון-סיכוי הכי טוב מבין מניות חברות התרופות הגנריות בשוק.

פייסבוק ( 60.37 +0.60% ) צללה בכ-11% בשבוע החולף לאחר שהודיעה כי היא רוכשת את חברת Oculus VR Inc תמורת 2 מיליארד דולר.

מניות אינטרנט נוספות נסחרות תחת לחץ. נטפליקס ( 351.75 -1.98% ) צללה בכ-11.6% ואילו TripAdvisor ( 90.59 +0.60% ) קרסה ביותר מ-11% בשבוע שעבר. קינג דיגיטל ( 18.19 +0.61% ), מפתחת משחק הקנדי קראש, קרסה בכ-20% מאז הונפקה לפני שלושה ימים.

וויקס ( 22.97 +9.28% ) המציעה פלטפורמה מתקדמת לפיתוח נוכחות אינטרנטית מקצועית, הודיעה היום, שבשל תנאי שוק לא מתאימים, היא מבטלת את ההנפקה המשנית שתכננה. מניית וויקס צנחה משיא של 31 דולר לפני כחודש ל-21 דולר דולר כיום. שווי שוק החברה עומד על כ-770 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully