וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון דולר יוענקו לחוקרי תחליפי נפט

פרס ראש הממשלה לחדשנות עולמית בתחום תחליפי נפט לתחבורה על שם אריק ושילה סמסון יוענק בדצמבר לחוקרים המעורבים במחקר שיסייע למצוא תחליפי נפט

במסגרת התכנית הלאומית לפיתוח טכנולוגיות תחליפי נפט, יוענק בחודש דצמבר, זו השנה השנייה ברציפות, פרס ראש הממשלה לחדשנות עולמית בתחום תחליפי נפט לתחבורה על שם אריק ושילה סמסון. מטרת הפרס, שגובהו מיליון דולרים, היא להגדיל את המודעות העולמית לפריצות דרך מדעיות לטכנולוגיות חדשניות ויוזמות חדשות בתחום אנרגיה חלופית לתחבורה ולקדמן.

שר המדע יעקב פרי, שמשרדו שותף להענקת הפרס, אמר כי "הנפט הוא כלי פוליטי חזק מאין כמוהו הנמצא בידיהם של אויבינו הגדולים ביותר. על מדינת ישראל לפעול להורדת ערכו האסטרטגי והפחתת התלות של העולם בו. תחת ההכרה שהתלות העולמית בנפט מהווה איום אסטרטגי". לדבריו, "ממשלת ישראל תמשיך להקצות משאבים למציאת תחליפי נפט אשר יהוו זרז להפחתת התלות תוך הפיכת ישראל למוקד ידע ועשייה בתחום תחליפי נפט לתחבורה".

בשנה שעברה הוענק הפרס לשני החוקרים האמריקנים, פרופ' ג'ורג' אולה ופרופ' סוריה פרקש מאוניברסיטת דרום קליפורניה על פיתוח מגוון טכנולוגיות מתנול לשימוש כתחליפי דלק. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אז כי "אנחנו חייבים ויכולים להגיע לשינוי בתלות בנפט, שיש לה את כל ההשלכות השליליות. החלטנו לעשות מעשה ולהוביל מהלך רב-שנתי ומאמץ שאינו תלוי בעלויות ובירידות של מחיר הנפט בשוק. זה הדבר העיקרי שאנחנו עושים. הפרס הזה הוא פרס משמעותי ויוקרתי. הפרס הזה מסמל לחוקרים את המחויבות הזאת וגם מעניק להם באמת תשורה על מאמציהם". עוד אמר נתניהו כי "אם נחליט לעבוד ביחד כדי לשנות את הדרך המסורתית לצריכת דלק ונשקיע בכך מאמץ משותף, נוכל להשתחרר בתוך זמן מה ממונופול הדלק".

המועמדים לפרס יהיו חוקרים או מפתחים שהיו מעורבים באופן פעיל בטכנולוגיות או במחקרים חדשניים ופורצי דרך בתחום. את המועמדות יש להגיד עד לתאריך 30.4.2014

לקבלת מידע וטפסי מועמדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully