וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט יוקר המחייה יאשר כרטיסי חיוב מיידי?

עירית אבישר

2.4.2014 / 8:23

מטרת כרטיס הדביט היא לשפר את מצבם של בתי העסק, שכן עמלת הסליקה שהם ישלמו לחברות כרטיסי האשראי בגין עסקאות הדביט אמורה להיות נמוכה מהעמלה שישלמו בעסקאות הרגילות

קבינט יוקר המחיה, בראשות שר הכלכלה נפתלי בנט, צפוי לאשר היום (ד') את הרפורמה בכרטיסי האשראי של הממונה על ההגבלים העסקיים פרופ' דיוויד גילה. החלק המרכזי ברפורמה הוא החדרת כרטיס הדביט (כרטיס בחיוב מיידי) לשוק. גם אישור הקבינט עדיין לא יוציא אל הפועל את הרפורמה, שכן נדרשים לצורך כך תיקוני בעיקר בכללי הבנקאות, שיובילו בנק ישראל ורשות ההגבלים העסקיים. עם זאת, אין ספק שלאישור של הקבינט, שיש לו למעשה תוקף של החלטת ממשלה יש משמעות, והוא מגדיל את הסיכויים שהיא אכן תצא אל הפועל.

לדברי גורמים במערכת הבנקאית יש כמה סוגיות ברפורמה של גילה שיש סביבן מחלוקת, וייתכן ויאושרו מחר בצורה שונה ממה שתוכנן בתחילה. בין הסוגיות, הכוונה לחייב את חברות כרטיסי האשראי להנפיק כרטיס דואלי, כלומר כרטיס אחד שניתן יהיה לבצע בו הן עסקאות דביט והן עסקאות בחיוב נדחה.

מטרת כרטיס הדביט היא לשפר את מצבם של בתי העסק, שכן עמלת הסליקה שהם ישלמו לחברות כרטיסי האשראי בגין עסקאות הדביט אמורה להיות נמוכה מהעמלה שישלמו בעסקאות הרגילות.

הכנסת הדביט תיאלץ להתבצע בשילוב של תיקוני חקיקה, כגון הפחתת העמלה הצולבת (העמלה שמשלמות חברות כרטיסי האשראי זו לזו תמורת הזכות לסלוק זו את זו, והמהווה למעשה את רף המינימום בעמלת הסליקה של בתי העסק). נושא הרפורמה בכרטיסי אשראי הגיע לקבינט יוקר המחיה, שכן מטרתו להוזיל את העמלות שבתי העסק משלמים לחברות כרטיסי אשראי, בשאיפה שהוזלה זו תגולגל גם למחיר הסופי שמשלם הצרכן. אלא שלא טריוויאלי שבתי העסק יוזילו מחירים לצרכנים. בנוסף, חלק מהלקוחות עלולים למצוא עצמם משלמים מחיר גבוה יותר: אם הלקוח יבחר בתשלום מיידי, והוא נמצא במשיכת יתר, הרי שהחיוב המיידי יגדיל את האוברדרפט את תשלום הריבית בגינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully