וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מרבית האמריקאים יעדיפו בוס גבר

רשיקה טולשיאן, פורבס

2.4.2014 / 13:57

בסקר חדש שדירג את המנהלים האהודים באמריקה רק 2 נשים הצליחו להתברג בין 50 הראשונים. אז מדוע מתקשה הציבור לקבל נשים מנהיגות?

ג'ף וויינר, המנכ"ל של LinkedIn, הוא המנהל האהוד ביותר באמריקה לפי מחקר חדש של אתר נתוני המשרות Glassdoor. 100% מקרב עובדי החברה שענו על השאלון האתר השיבו כי הם תומכים באופן בו מוביל וויינר את הרשת החברתית העסקית. בין האחרים בעשיריה הפותחת נמצאים הווארד שולץ מ-Starbucks וקרייג ג'לינק מ-Costco Wholesale. הרשימה הכילה יותר מ-200 חברות, שלהן מעל 1,000 עובדים במצטבר.

לאתר פורבס ישראל

שתי הנשים היחידות ברשימה, שרון טרני מנכ"לית Victoria's Secret ומריסה מאייר מ-Yahoo, הגיעו למקומות ה-35 וה-50, בהתאמה. האם אלו מספרים מקריים? אחרי הכל רק 4.6% ממנכ"לי החברות הציבוריות הן נשים. אבל החברות Edelman ו-Northwestern Mutual הן בכלל חברות פרטיות - והמנהלים שבראשן נכללו בעשירייה הפותחת. גם בחברות קטנות ובינונית שתושאלו בנפרד, אף מנהלת לא הופיעה ב-25 המקומות הראשונים. מה גורם לייצוג המועט הזה של מנהיגות אהודות?

האמריקאים עדיין מעדיפים גבר כבוס

נראה כי גם גברים וגם נשים מעדיפים שיוביל אותם גבר. מחקר של Gallup מהשנה שעברה מעלה כי לו היו אמריקאים מחפשים עבודה חדשה ומקבלים את האפשרות לבחור בין בוס גבר ובוסית אישה, הם היו מעדיפים גבר מנהל על פני אישה בשיעור של 23%-35%.

"למרבה הצער, מחקרים מראים שזה לא צריך להפתיע. שליש מהאנשים היום עדיין מעדיפים גבר כבוס, וזה בולט במיוחד בקרב עובדים צעירים יותר," אומרת קארי רסטון, מייסדת "Boredom to Boardroom" ("משיעמום לחדר הישיבות") ולשעבר מנהלת הגיוון וההכלה הבינלאומית עבור Standard Chartered Bank.

איפה הנשים בחזית ההובלה הטכנולוגית?

בראש רשימת הבוסים האהובים באמריקה בשנה שעברה כיכבו מנכ"לי חברות הייטק; מארק צוקרברג מפייסבוק וטים קוק מאפל הובילו את הרשימות בשנתיים האחרונות. האם מיעוט המנהיגות בתחום הטכנולוגי עשוי להיות הגורם להעדרן? וירג'ינה רומטי מ-IBM ומג וויטמן מ-HP יכלו להופיע ברשימה הזו. אבל בראשן של חברות מתפתחות במהירות אשר ידועות כסביבות עבודה נהדרות - כמו פייסבוק וגוגל, לדוגמה - עדיין עומדים גברים. ניכר כי קיימת בעיית ייצוג עמוקה יותר הפועלת כאן.

לא באמת ברור עד כמה אהודה מנהלת ההייטק היחידה ברשימה, מריסה מאייר. היא ספגה ביקורת מקיפה עקב החלטתה להפטר ממדיניות העבודה מהבית ב-Yahoo. עובדי החברה ציינו גם את "חוסר הכיוון בהובלת החברה" כאחד מהחסרונות המובילים לעבודה בה.

"ממצאי הסקרים הללו הם סימן נוסף לכך שנחוצה עוד עבודה מתמשכת לפני שנוכל לנצל את מלוא הכישרון שמציעים הן גברים והן נשים," מוסיפה רסטון. אני נוטה להסכים: להביא יותר נשים לעמדת מנהיגות הוא נצחון בחצי מהקרב. אבל החצי השני - שיתגלה כמאתגר פי כמה וכמה - הוא לגרום לאנשים לשנות את נקודות החשיבה שלהם כך שתוכל לתפוס גם נשים כמנהיגות מצויינות.

  • עוד באותו נושא:
  • מנהלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully