וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה; טאואר זינקה 7.8%

קובי ישעיהו

2.4.2014 / 17:39

מגמה מעורבת באירופה, עליות בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל. ארז צדוק: "הריבית האפסית ממשיכה לתדלק את העליות בשווקים"

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ד') בעליות, כשמדד המעו"ף מעפיל לשיא חדש. עליות בוול סטריט ובאסיה היום תומכת בשוק המקומי. באירופה המגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל. מדד המעו"ף עלה ב-0.15% לרמה של 1,414.9 נק', ומדד תל אביב עלה ב-0.38% לרמה של 1,299.3 נק'.

ארז צדוק מקרנות אביב מציין כי "אחרי חודשיים תנודתיים במיוחד עם ירידה חודשית של למעלה מ-4% בינואר ועלייה דומה בפברואר, חודש מרץ החזיר את השווקים לשפיות. ג'נט ילן מתחילה להבין את המשמעות של כל מילה שיוצאת מפיה ותומכת בשווקים כדי להשיג קבלת פנים חיובית. לאחר שכל הסערות שוכחות, הריבית האפסית ממשיכה לדבר ולתדלק את העליות בשווקים וזה מה שצפוי לנו בתקופה הקרובה".

"מה שמסמל אולי יותר מכל את האווירה האופטימית בשווקים בימים אלו היא התוכנית של יוון לחזור לשוק ההון ולהנפיק אג"ח למשקיעים. השוק הישראלי מראה חוזק מתחילת שנה יחסית לשווקים העולמיים וכיוון ונפתח פער שלילי משמעותי מול השווקים הגלובליים בשנה שעברה, יש סיכויים לא מועטים שהשוק הישראלי ימשיך לתת תשואה עודפת על פני השווקים הגלובליים. עם זאת וכחלק מניהול סיכונים, אנחנו עדיין ממליצים לפזר לפחות חצי מהחשיפה המנייתית בחו"ל".

כאמור, יום המסחר הראשון לרבעון השני בוול סטריט נחתם בעליות, כאשר מדד ה-S&P טיפס לשיא חדש ברמה של 1,885.5 נקודות הודות לנתוני מקרו טובים: מדד ה-ISM לסקטור התעשיה עלה ל-53.7 נקודות במארס ונתון ההשקעות בתשתיות ובנייה לחודש פברואר רשם עלייה של 0.1%.

היום פורסם בארה"ב סקר ה-ADP שהצביע על יצירה של 191 אלף משרות בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בחודש מארס, בהתאם לתחזיות המקודמות בשוק. נזכיר, סקר ה-ADP הוא מעין קדימון לקראת דוח התעסוקה המלא שיתפרסם ביום שישי וצפוי להצביע על יצירה של כ-200 אלף משרות במשק האמריקאי. לאחר פתיחת המסחר פורסם נתון הזמנות המפעלים, שעלה ב-1.6% בחודש פברואר, לעומת הצפי לעלייה של 1.3%, לאחר ירידה של 0.7% בינואר.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

עוד המלצה חיובית לטבע

מניית טאואר ( 3,455.00 +7.87% ) ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה על השלמת המיזם המשותף עם פנסוניק, אשר יאפשר לה להגיע לקצב הכנסות שנתי של 900 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה. היום המניה ממשיכה לעלות על רקע פער ארביטראז' חיובי של כ-5%.

גם מניות טבע ( 18,730.00 +2.52% ) ואופקו ( 3,360.00 +3.93% ) רשמו עליות של 2.5% ו-3.9%, בהתאמה, על רקע פערים חיוביים.

בית ההשקעות CRT Capital העלה אמש את מחיד היעד למניית טבע מ-55 דולר ל-60 דולר, תוך שהוא ממשיך להחזיק בהמלצת "קנייה".

איי סי פאואר, מקבוצת החברה לישראל, הודיעה על התרחבות לקולומביה. החברה רכשה שליטה בחברה הפעילה בתחום ייצור החשמל מגז טבעי, ובתחום דחיסה וחלוקת גז טבעי, במחיר של כ-18 מיליון דולר. במקביל הודיעה החברה לישראל ( 196,500 -0.76% ) על כך שכל האישורים בקשר לעסקת רכישת תחנת הכוח הנוספת בפרו ( Las Flores ) בהספק של 193 מגוואט התקבלו, והיא הועברה לבעלות קלפה, חברה בת של איי סי פאואר.

חברת סלקט ביומד ( 116.9 +20.52% ), העוסקת בברירת תאי גזע, מודיעה היום כי חתמה על מכתב כוונות לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברה אמריקאית מובילה בתחום המכשור לתעשיות ההיי-טק, הנסחרת בארה"ב בשווי של כמיליארד וחצי דולר, במסגרתו יעבדו שתי החברות יחד לצורך פיתוח ערכה רפואית, אשר הינה אחד ממוצרי הדגל של החברה.

חברת שפע ימים ( 40.9 +6.51% ) דיווחה הבוקר על השלמת שלב נוסף בביצוע הסקרים הגיאופיסיים בהיתרי חיפוש 221 ו-222: החברה מעדכנת, כי השלימה פענוח של סקרים גיאופיסיים בגופים מגמתיים, בשטחי היתרי החיפוש בהם היא פועלת ברכס הכרמל, מגדל העמק ואזור רמות מנשה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully