וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית האימים: צפו למפולת של כ-30% בשוק

משה גולן

3.4.2014 / 10:11

לפי תחזית של הבנק האירופי Saxo Bank, ה-S&P צפוי להגיע לשיא של 1,900-1,950 אך לאחר מכן להציג תיקון. "העולם בשלבי החלמה, אבל יותר מדי מדינות מנסות לנקוט את אותם צעדים"

מדד ה-S&P צפוי להגיע לשיא של 1,900-1,950 נקודות במהלך 2014, ולאחר מכן להתחיל מהלך של תיקון של עד 30%. כך לפי התחזית לרבעון השני ולהמשך השנה שמספק הבנק האירופי Saxo Bank.

בבנק ההשקעות מעריכים בנוסף כי הפדרל ריזרב ייאלץ ככל הנראה לעצור את מדיניות צמצום ההקלה הכמותית לקראת סוף הרבעון השני, לאור נתוני הצמיחה, שיהיו נמוכים מקונצזוס התחזיות. כמו מחירי הסחורות יספקו ביצועים טובים ברבעון השני של השנה, ככל שהריביות יישארו נמוכות, אך עלולים ליפול לקראת הרבעון הראשון של 2015.

לגבי הכלכלה הגלובלית, סטין ג'קובסון, הכלכלן הראשי של Saxo Bank, מעריך שהצמיחה של אירופה, ארה"ב ואסיה עד סוף השנה תהיה נמוכה מקונצנזוס התחזיות. "הכלכלות של ספרד, פורטוגל ויוון משתפרות, אבל זה לא בהכרח מבשר טובות לכל יבשת אירופה, שכן הבעיות פשוט עוברות מ'מועדון הקלאב מד' לצרפת, ובקרוב גם לגרמניה. מצבה של אירופה ככלל לא משתפר, אולם המדינות החלשות מראות סימנים לכך שמדיניות הפחתת ערך המטבעות שלהן נושאת פירות", מציין ג'קובסון בסקירה, ומעריך כי הבנק האירופי המרכזי יהיה מוטרד מהדפלציה ומהעדר הצמיחה ביבשת, שמאלצת אותו לנקוט הקלה כמותית משלו, לצד אמצעים לא קונבנציונליים נוספים.

בנוגע לכלכלות המתפתחות, מציין ג'קובסן כי "5 המדינות הפגיעות - דרום אפריקה, ברזיל, הודו, אינדונזיה וטורקיה - הפכו במהלך החורף ל"8 המדינות הפגיעות", עם הצטרפותן של ארגנטינה, רוסיה וצ'ילה למועדון. לסיכום, אומר ג'קובסן, "העולם נמצא בשלבי החלמה, אבל יותר מדי מדינות מנסות לנקוט את אותם צעדים באותו זמן, והמסקנה היחידה היא היחלשות של הצמיחה, מסיבות מבניות ומחזוריות כאחד".

פיטר גרנרי, אסטרטג המניות הראשי של Saxo Bank, מציג גישה פסימית יותר לגבי שוקי המניות אך ממליץ על מניות בשוק האירופי.להערכתו, "שוקי המניות בארה"ב מתומחרים באופן הוגן, והתשואות מכאן ואילך יהיו קשורות בעיקר לצמיחה בהכנסות וברווחים של החברות. המשמעות היא שהתשואות שנרשמו ב-2013 לא יחזרו על עצמן ב-2014".

לאלה שמחפשים את התשואות העודפות, מצביע גרנרי על כמה כיוונים אפשריים: "מניות הבנקים האירופיים צפויות לרשום ביצועים טובים ולהציג אפסייד של לפחות 25% ביחס לרמות המחירים הנוכחיות". גרנרי מציין בנוסף כי "המניות ברוסיה זולות באופן יוצא דופן".

  • עוד באותו נושא:
  • בורסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully