וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפים לשוק שורי השנה? אתם עלולים להתאכזב

שירי דובר

5.4.2014 / 13:20

הכלכלן ג'ים אוניל מבקש לצנן את ציפיות המשקיעים משוק שורי בארה"ב, ומעריך שבכל מקרה לא היא שתוביל. מאידך, הוא מבקש להעניק תשומת לב מיוחדת למדינות השווקים המתעוררים

אם אתם מצפים לשוק מניות שורי בינלאומי השנה, ומניחים שארה"ב היא שתוביל אותו, יש מי שמערער על כך. "אני סבור שבפני השוק האמריקני עומדים מספר אתגרים. ראשית, הוא מתומחר גבוה מדי, וברגע שנקבל נתונים טובים יותר, התשואות יעלו ושוק המניות ייצטרך להתחרות ולהתמודד עם זה", כך אמר אתמול (שישי) הכלכלן ג'ים אוניל, לשעבר יו"ר גולדמן זאקס, בראיון ל-CNBC.

"אם עומד להיות שוק שורי השנה, מה שיוביל אותו לא יהיה השוק בארה"ב. זה אפשרי, אבל אני בספק בנוגע ליכולת של ארה"ב לשמר את ההובלה".

וולסטריט. רויטרס
"השוק האמריקני מתומחר גבוה מדי". וול סטריט/רויטרס

אוניל הפנה את תשומת ליבם של המשקיעים למדינות השווקים המתעוררים, ובתוכן בעיקר לסין והודו. "להודו יש פוטנציאל עצום הנובע מהדמוגרפיה שלה", הוא אמר, וציין גם את השוק הגרמני ככזה שעשוי להמשיך לצמוח ולהוביל במהלך השנה.

יצוין כי את הדברים אמר אוניל בטרם התפרסמו אתמול נתוני דוח התעסוקה בארה"ב, בו התברר כי שוק העבודה בארה"ב הוסיף בחודש החולף 192 אלף משרות, ושיעור האבטלה נותר על כנו ברמה של 6.7%. זאת, לעומת הצפי ליצירה של 199 אלף משרות, וצפי לירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6.6%. הנתונים משקפים כניסה של חצי מיליון אמריקנים למעגל העבודה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully