וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריק דרהי רוכש את אס.אף.אר בכ-13.5 מיליארד אירו

6.4.2014 / 8:29

מול דרהי התמודדה חברת Bouygues, ועל פי התקשורת הצרפתית ההצעה של Bouygues הייתה נמוכה במעט מההצעה של דרהי

הבעלים של חברת הוט, פטריק דרהי, רוכש מחברת ויוונדי (Vivendi) הצרפתית את חברת התקשורת SFR בכ-13.5 מיליארד אירו. כך דווח הלילה בצרפת.

לפני כחודש פורסמו ידיעות כי דרהי הגיש הצעה לרכוש את חברת התקשורת השנייה בגודלה בצרפת, SFR, תמורת סכום שמוערך ב-15-20 מיליארד דולר במטרה למזג אותה עם חברת הכבלים נומריקבל שבבעלותו.

מול דרהי התמודדה חברת Bouygues, ועל פי התקשורת הצרפתית ההצעה של Bouygues הייתה נמוכה במעט מההצעה של דרהי.

באירופה עוקבים אחר ההתפתחויות בצרפת משום שהרגולציה בשוק הסלולר היא נושא מרכזי לדיון במוסדרות הרגולציה באיחוד האירופאי. הרגולטורים רוצים לשמור על רמת תחרות גבוהה על חשבון רווחיות החברות, שטוענות שאין מקום ליותר משלושה שחקנים בשוק תקשורת, שהוא מטבעו עתיר השקעות ומתפתח כל הזמן.

העסקה תהפוך את דרהי לשחקן מרכזי בשוק הצרפתי, בעיקר בשוק הקווי שבו הוא אינו פעיל כרגע. SFR הינה חברת תקשורת ענקית שמחזיקה כ-30% נתח שוק בסלולר ויש לה מיליוני לקוחות בפעילות הקווית.

דרהי, שעובד עם קבוצה קטנה של עוזרים שסייעו לו לבנות אימפריית כבלים וחברות טלוויזיה מהרפובליקה הדומיניקנית עד בלגיה, נפגש עם רגולטורים ושרי ממשלה בצרפת כדי להסביר את תוכניתו ל-SFR, שמעסיקה 9,000 עובדים, והתעלם מההמולה בתקשורת.

אדם שעבד עם דרהי במשך שנים רבות העתיר עליו דברי שבח בעקבות ההישג ב-SFR: "זהו מישהו שאיננו מהממסד הצרפתי, שהיה חייב להיות בעל נחישות אדירה כדי להגיע לאן שהגיע כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully