וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: בכירים שלקחו סיכון גבוה מדי יחזירו הבונוס

נדב נוימן

13.4.2014 / 11:04

בעל תפקיד מרכזי בגוף מוסדי יידרש להחזיר את התגמול המשתנה אם הסתבר כי רמת הסיכון שלפיה חושב התגמול המשתנה לא שיקפה באופן נאות את הסיכונים בפועל

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, פרסמה היום (א') מסמך סופי המגדיר את אופן קביעת מדיניות התגמול בגופים מוסדיים, כולל תנאים ומגבלות החלים על תגמול משתנה הניתן לבעלי תפקיד מרכזי.

מטרת ההוראות למנוע מבעלי תפקיד מרכזי בגופים מוסדיים ליטול סיכונים מופרזים, העלולים לפגוע ביציבות הגוף המוסדי ובכספי החיסכון המנוהלים באמצעותו.

עיקרי ההוראות:

■ התגמול המשתנה יותאם לביצועי הגוף המוסדי, ובפרט לביצועי כספי חיסכון.

■ התגמול המשתנה לבעל תפקיד מרכזי לא יעלה על 100% מהתגמול הקבוע, אלא במקרים חריגים (שנקבע כי אינם יכולים להתקיים לגבי מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון).

■ תשלום התגמול המשתנה לבעל תפקיד מרכזי בגין שנה מסוימת ייפרס על פני 4 שנים.

■ סכום התגמול המשתנה ייקבע על פי מדדים המחושבים על פני תקופה מינימאלית של 3 שנים.

■ בעל תפקיד מרכזי יידרש להחזיר את התגמול המשתנה אם נערך תיקון בדיעבד של הדוחות הכספיים, או אם הסתבר כי רמת הסיכון שלפיה חושב התגמול המשתנה לא שיקפה באופן נאות את הסיכונים בפועל.

■ מענק הפרישה ייפרס על פני תקופה מינימאלית של 4 שנים. כמו כן, יהיה כפוף להתאמה לביצועים בדיעבד, וניתן יהיה להפחיתו או לבטלו.

לדברי סלינגר, "זהו נדבך נוסף בהתאמת התגמול בגופים המנהלים כספי ציבור. יצירת מסגרת חדשה למדיניות תגמול תשפר את התאמת התגמול בגופים מוסדיים לניהול הסיכונים בתיקי החוסכים ותיצור מבנה שכר הוגן יותר. אני מצפה מהגופים ליישם באופן מיידי את ההוראות, המשקפות אמות מידה נאותות לתגמול נושאי משרה בגופים מוסדיים".

שר האוצר, יאיר לפיד: "יש חשיבות רבה לטיפול בנושא השכר במערכת הפיננסית ובהתאמתו לביצועי החברות. אנחנו פועלים לאחרונה, בכמה דרכים, לקביעת נורמות שכר ראויות ומידתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully