וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד לטבע: נדחתה בקשתה לעיכוב שיווק גרסאות הקופקסון

שירות גלובס

19.4.2014 / 10:39

נשיא בית המשפט העליון בארה"ב ג'ון רוברטס הודיע כי הוא דוחה את בקשת טבע להוציא צו עיכוב זמני לשיווק הגרסאות הגנריות של הקופקסון עד לאוקטובר, פתיחת המושב הבא בביהמ"ש

מפעל טבע בכפר סבא. דרור עינב
מפעל טבע בכפר סבא/דרור עינב

כישלון משפטי לטבע. נשיא בית המשפט העליון בארה"ב ג'ון רוברטס הודיע אמש (ו') כי הוא דוחה את הבקשה של ענקית התרופות להוציא צו עיכוב זמני לשיווק הגרסאות הגנריות של הקופקסון, תרופת הדגל של החברה. ההחלטה היא ניצחון לשלושת המתחרות הגדולות של טבע, מיילן, מומנטה וסנדוז, המפתחות גרסאות גנריות לקופקסון.

החלטתו של רוברטס מגיעה לאחר שבתחילת החודש טבע הגישה לו בקשה לדחיית השקת הגרסאות הגנריות של הקופקסון, זאת עד שבית המשפט העליון, בראשו הוא עומד, יכריע בערעור שהיא הגישה על החלטה שקבע בית משפט בערכאה נמוכה יותר לפני כשנה, לפיה יש לשלול את תוקף 5 הפטנטים שלמעשה מגנים על הקופקסון מפני תחרות ובכך לאפשר למתחרותיה של טבע לשחרר לשוק את הגרסאות הגנריות. בשלהי חודש מארס השנה בית המשפט העליון הסכים לשמוע את הערעור של טבע על ההחלטה, אך הודיע כי הוא ידון בה רק בתחילת אוקטובר, עם פתיחת המושב הבא שלו וחמישה חודשים לאחר פקיעת הפטנטים של טבע. לכן, ענקית התרופות הגנריות החליטה לפנות לנשיא בית המשפט העליון, בטענה כי בינתיים פתיחת השוק לתרופות הגנריות תגרום לה נזקים חמורים.

בהחלטתו ציין רוברטס כי הוא לא השתכנע מכך שעלול להיגרם נזק רציני לטבע, וגם אם ייגרמו נזקים, אם היא תנצח במשפט היא תוכל לשקם במהרה את כל הנזקים שנגרמו לה כתוצאה משיווק הגרסאות הגנריות של הקופקסון. רוברטס אף ציין כי לטבע קיים "סיכוי הוגן לנצח את התיק בבית המשפט העליון". טבע נאבקת בכל כוחה למשוך זמן בכל הנוגע לשיווק הגרסאות הגנריות של הקופקסון, שהניב לה הכנסות של כ-3.2 מיליארד דולר בארה"ב לבדה ב-2013 ויותר מ-4 מיליארד דולר בעולם כולו. זאת כדי שהיא תוכל להעביר יותר מטופלים לגרסה החדשה שהיא השיקה לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully