וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות באסיה: "רוחות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה משפיעות"

יוסי ניסן

25.4.2014 / 20:38

המדדים המובילים יורדים עד 1.4% בהובלת הונג קונג, כל זאת בשל התגברות המתיחות באירופה. נטייה לעליות בסיום המסחר בוול סטריט, חוזים מעורבים היום

בורסות אסיה נסחרות היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר בעולם, בירידות שערים בשיעור מירבי של 1.4% בהונג קונג, וזאת למרות הנעילה בנטייה לעליות בוול סטריט אמש ועל רקע המתיחות הגיאופוליטית בין רוסיה ואוקראינה. בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט ובאירופה נוטים לירידות. הרקע לירידות באסיה, האזהרה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי את רוסיה, כי המשך פעילות צבאית או עוד פרובוקציות באוקראינה יהיו "טעות שתשלמו עליה מחיר יקר".

הדברים של קרי באים לאחר קרב יריות אתמול בין הצבא האוקראיני לבין אוקראינים תומכי רוסיה שנגמר בהריגתם של מספר אנשים. רוסיה מיד הפעילה את הכוחות שלה המפוזרים סמוך לגבול אוקראינה וגרמה לצבא אוקראינה לסגת.

לדברי קזוהיקו סייטו (Kazuhiko Saito), אנליסט סחורות ב-Fujitomi Co, "רוחות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה מתדלקות את חששות המשקיעים וזה מתבטא בבריחה ממניות אל נכסים כמו סחורות". בורסת יפן היא היחידה מבין הבורסות המובילות במזרח שרשמה מוקדם יותר היום עליות - אבל כעת "יישרה קו" עם שאר הבורסות ועברה לירידות. היום פורסם במדינה מדד המחירים לצרכן שעלה ב-2.7% בחודש אפריל - הזינוק החודשי החד ביותר מאז 1992. העלייה במדד נבעה גם מעליית מיסי הקנייה ומתמריצים של הבנק המרכזי היפני.

בורסת הונג קונג צונחת היום ובדרך לרשום את הירידה השבועית החדה ביותר מאז 14 במארס. מדד MSCI אסיה יורד בטוקיו והוא בדרך לתשואה שבועית שלילית. כ-5 מניות במדד יורדות על כל 3 שעולות, כשמניות האנרגיה מובילות את המגמה השלילית מבין 10 קבוצות התעשיה הגדולות שבמדד. הבורסות באוסטרליה ובניו זילנד סגורות היום לרגל חג מקומי. מדדי וול סטריט סגרו אמש ביציבות תוך נטייה לעליות קלות, על רקע דוחות כספיים טובים שקיזזו את חששות המשקיעים מהמצב הגיאופוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully