וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל: תוצאות חיוביות ועתיד מבטיח

27.4.2014 / 13:58

הדוחות הטובים של חברות הטכנולוגיה בכלל ואפל בפרט מצביעות על היחס החיובי של וול סטריט לחברה. הדבר בא לידי ביטוי גם במלצות בתי ההשקעות

התנודתיות בשווקים הפיננסים לא צריכה לרגש יותר מידי את המשקיעים לטווחים הארוכים. הדו"חות של אפל, פייסבוק, גוגל ואמזון היו בסך הכל טובים והצביעו על בגרות של החברות האלה. יחד עם זאת, בעוד בוול סטריט לא אוהבים את פיצול מניית גוגל את פיצול מניית אפל הם אוהבים ועוד איך.

אוהבים את החברה

בסך הכל פיצול מניית אפל ביחס של 7:1 לא תגרע מזכויות בעלי המניות, כלומר כשגוגל פיצלה את המניות היא גרעה זכויות הצבעה מסוג אחד של מניות (CLASS C) והותירה את זכויות ההצבעה בסוג השני, זה הזכיר למשקיעים כל מיני תעלולים פיננסים שיש מאחוריהם כוונות נסתרות שידועות ליודעי חן בלבד. באפל המצב הוא שונה. החברה הודיעה על פיצול המניות כך שמחירן החדש יהיה נמוך יותר ויאפשר ליותר משקיעים לקנות יותר מניות. הפרשנים בארה"ב מאמינים שדווקא מהלך כזה יאפשר למניה להיסחר ביציבות גדולה יותר בשל העובדה שמשקי הבית ישקיעו יותר במניה על חשבון המשקיעים המקצועיים שבדרך כלל משקיעים במניה לטווחים קצרים מאד.

בוול סטריט אוהבים את החברה, אוהבים את המוצרים שלה ואוהבים את המניה אבל יותר מ-500 דולר למניה זה מרחיק את אלה שמנהלים את ההשקעות שלהם בעצמם (בעיקר במסגרת הפנסיונית) והם מהווים מסה משמעותית בעולם ההשקעות האמריקאי. הפיצול של מניות אפל יכנס לתוקף בתחילת חודש יוני כשבמקביל החברה הודיעה על הגדלת היקף הרכישה העצמית של מניותיה מ-60 מיליארד דולר ל-90 מיליארד דולר והנה מקבלים המשקיעים אופציה להישאר עם מניות אפל ויחד עם זאת להיפגש עם חלק מההשקעה שלהם (אפל גם תחלק דיווידנד של 3.29 דולר למניה במהלך חודש מאי).

הדו"חות של אפל היו בסך הכל טובים. החברה השיגה הכנסות של 45.6 מיליארד דולר שהניבו רווחים רבעוניים של 10.2 מיליארד דולר. מכירות האיפון היו גבוהות בכ-17% מהתחזיות המוקדמות ומכירות המקינטושים עלו בכ-5%. הירידה הבלתי צפויה הייתה במכירות האייפד שמיוחסת לשינויים במלאים אבל הירידה הזו לא מעיבה על תוצאות החברה.

אחד הנתונים המעניינים בדו"חות של אפל היה האייטיונס. לאפל יש כיום 800 מיליון חשבונות פעילים באייטיונס, מספר הגבוה בכ-40% ממספר החשבונות הפעילים לפני 9 חודשים. בנוסף אפל מכרה 20 מיליון מכשירי אפל TV לעומת 13 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הנתונים האלה טובים בעיקר בשל העובדה שאפל עושה צעדי ענק לכיוון מסך הטלוויזיה שאמור להיות אחד ממנועי הצמיחה החדשים והמרכזיים של החברה. האייטיונס ושירותי התוכנה של אפל הניבו הכנסות של 4.5 מיליארד דולר ברבעון החוף, כלומר 10% מההכנסות הכוללות של החברה הם משירותי האייטיונס ושירותי התוכנה נתון שצפוי לגדול בשנים הקרובות.

צריך לזכור שאפל מנהלת בתקופה האחרונה מגעים עם קומקסט בארה"ב כדי שזו תאפשר לחברה לשדר את התוכניות שלה באמצעות האייטיונס. הסכם כזה צפוי להיות סנונית ראשונה לקראת המעבר של הטלוויזיה הרב ערוצית מחברות הכבלים והלווין לשידורים באמצעות רשת האינטרנט שם, כאמור, רוצה אפל להיות שחקן מרכזי (יחד עם גוגל).

בתחום האייפונים אפל המשיכה ברבעון החולף להיות שחקן מרכזי בשוק כשמכרה 43.72 מיליון יחידות מספר הגבוה בכ-5 מיליון מהתחזיות של האנליסטים. בוול סטריט מעריכים שהסיגמנטים של המכירות באסיה ימשיכו לשמור על מומנטום חיובי וההערכות הן שהאייפון 6 (שצפוי בשלב הזה לצאת אי שם בחודש אוגוסט) יהיה להיט בעולם ובמיוחד בסין שם שיתוף הפעולה עם צ'יינה מובייל צפוי לצבור תאוצה לקראת מועד ההשקה של האייפון 6.

בסיכומו של דבר ההערכות היום הן שאפל תמשיך לצבור מומנטום חיובי והמנייה צפויה להגיב בהתאם. די לראות את שורת ההמלצות החיוביות שקיבלה המניה מהאנליסטים בימים האחרונים כדי להבין עד כמה בוול סטריט שוריים על החברה. גולדמן זאקס העניק למניה המלצת קניה במחיר יעד של 620 דולר, בית ההשקעות נידהאם, RBC העניק למניה המלצת "ביצועי יתר" במחיר יעד של 625 דולר, מריל לינץ' נשאר עם המלצת "נייטרלי" אך עם מחיר יעד של 615 דולר, ג'י פי מורגן ממליץ לתת למניה "משקל יתר" עם מחיר יעד של 625 דולר, מורגן סטנלי ממליץ אף הוא להחזיק את המניה ב"משקל יתר" עם מחיר יעד של 630 דולר ומגדיל בנת ההשקעות קנטור פיצ'ג'רלד עם המלצת קניה במחיר יעד של 777 דולר למניה.

ניצן כהן הוא עיתונאי ופרשן כלכלי.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully