וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הדואר הפגינו: "ההנהלה היא שפגעה בחברה"

29.4.2014 / 11:52

במחאה על תכנית ההתייעלות בחברת דואר ישראל, הכוללת פיטורי 2,000 עובדים, הושבתו סניפי הדואר וכ-300 עובדים הפגינו בתל אביב. "אנחנו מרגישים מרומים"

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

כ-300 עובדי חברת דואר ישראל הפגינו הבוקר (שלישי) מול בית הדואר ברחוב ההגנה בתל אביב. העובדים מחו על כוונת הנהלת החברה לפטר כ-2,000 עובדים וקראו לשר האוצר יאיר לפיד ולשר התקשורת גלעד ארדן להתערב במשבר ולהציל את החברה. במקביל השביתו העובדים את סניפי הדואר בכל הארץ.

הפגנת עובדי דואר ישראל 28.4.2014. נועה זולטניק,
" איננו מוכנים להיחתך בשיטת הסלמי". הפגנת עובדי הדואר/נועה זולטניק

עוד בנושא:
השביתה בדואר מתרחבת לכל הארץ
ועדת רייך הגישה המלצותיה לטיפול בשוק הדואר

חברת דואר ישראל נמצאת במשבר פיננסי עמוק שמעלה סימני שאלה כבדים באשר לעתידה. כפועל יוצא מכך, החליטה הנהלת החברה בינואר 2014 על תכנית התייעלות כפתרון למשבר הפיננסי העמוק, וכנית הכרוכה בפיטורים.

העובדים תקפו בחריפות את ההנהלה ואמרו: "אנחנו מוכנים להירתם ולעשות צעדים כואבים כדי להציל את החברה, אך איננו מוכנים להיחתך בשיטת הסלמי. אנחנו לא מתכחשים למצב הקשה, אך אנחנו רוצים תכנית הבראה מסודרת עם אופק ועתיד שיבטיח את החוסן הכלכלי של החברה לאורך זמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דואר שהצטבר בגלל השביתה 28.4.2014. רשות שדות התעופה,
הדואר מצטבר במעברי הגבול/רשות שדות התעופה

יו"ר ועד העובדים שמעון פרג'ון אמר במהלך ההפגנה המפגינים נלחמים על הפרנסה של אלפי עובדים. "מנכ"ל בנק הדואר צריך ללכת הביתה. אנחנו קוראים לשר האוצר ולשר התקשורת להתערב בנעשה", אמר פרג'ון. "אנחנו כואבים את השביתה, אבל זאת הישרדות".

רוני מאשי, העובד בחברה זה 20 שנה כדוור וכאחראי דוורים ונכח בהפגנה, אמר כי העובדים חשים מרומים. "תרמנו לחברה במשך עשרות שנים, אני כדוור מחלק דואר בימים הכי קשים שבהם אנשים לא יוצאים מהבית בחום ובגשם. אנחנו רוצים תכנית הבראה מסודרת שתציל את החברה, אבל בתנאי שזו תהיה תכנית הדדית ולא חד-צדדית", אמר מאשי. "יש חברי הנהלה בכירים שמרוויחים משכורות עתק ולהם לא קיצצו בשכר. אנחנו משפחה אחת ואנחנו רוצים שאיש לא ילך הביתה". מאשי הטיל את האשמה על המשבר הכלכלי שבו נתונה החברה על ההנהלה. "ההנהלה עצמה פגעה ולא מנעה את לקיחת החומר מאיתנו לחברות הפרטיות, מה שהביא לירידה בהכנסות ובהכרח למשבר הפיננסי. ההנהלה עשתה טעויות ועכשיו אנחנו צריכים לשלם את המחיר", אמר.

בתוך כך, הודיעה היום רשות שדות התעופה כי בעקבות שביתת עובדי הדואר לא יפעלו הבוקר מסופי המטען במעבר אלנבי ובמעבר רבין. כמו כן, הודיעה הרשות על שיבושים בעבודת מסוף ניצנה שבגבול מצרים. כעת מצטברים בנמל התעופה בן גוריון עשרות טונות של דואר לא ממויין. מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, שוחח עם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, וביקש ממנו להחריג מהשביתה את עובדי הדואר העובדים במסופים באלנבי, ברבין ובניצנה.

ועד עובדי הדואר הקים ועדת חריגים לטיפול במקרים דחופים ומצילי חיים כגון העברת תרופות, דרכונים לטיפול רפואי וכו?. כמו כן, הוועדה אישרה העברת וחלוקת בחינות הבגרות ביום חמישי וכן הפצת שי הנצחה לחללי מערכות ישראל. לדברי הוועד "כל פנייה לוועדה תישקל באופן ענייני מתוך אחריות כלפי הציבור ומתוך מטרה למזער את הנזק לאזרחים". עוד הוסיפו בוועד כי הם קוראים להנהלת החברה להתעשת ולחזור לשולחן המשא ומתן באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully