וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה בירידה; קבוצת דלק עלתה 2.1%

משה גולן

29.4.2014 / 21:12

קבוצת דלק החלה אתמול ברוד שואו במטרה לגייס עד כ-2 מיליארד דולר בארה"ב, אירופה וישראל. מנכ"ל נובל אנרג'י: השותפים ב"לוויתן" נערכים לפתח את המאגר ללא וודסייד

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, זאת על רקע המגמה המעורבת שחתמה את המסחר אמש בוול סטריט ולאחר שבנק ישראל החליט אתמול להותיר את הריבית לחודש מאי על כנה. המסחר בבורסות אירופה התנהל היום במגמה חיובית וגם בוול סטריט נרשמו עליות קלות. מחזור המסחר הסתכם בכ-861 מיליון שקל.

אתמול ננעל המסחר בבורסה בעליות שערים קלות על רקע החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.75%. בנק ישראל, שפרסם לראשונה את החלטת הריבית ב-16:00, ציין כי בין הגורמים שהובילו אותו להחלטה היו שיפור קל במצבו של המשק ויציבות של שר החליפין.

"הנתונים שהתווספו בחודש האחרון מצביעים על כך שברבעון הראשון חלה האצה מסוימת בהתרחבות המשק, בהובלת הביקושים המקומיים ויצוא השירותים ותוך קיפאון ביצוא הסחורות", נכתב בהודעת הריבית.

ההחרפה במתיחות בין רוסיה לאוקראינה ממשיכה להעיב על המסחר בשווקים. אתמול הודיע הנשיא אובמה על שורה של סנקציות חדשות כנגד רוסיה, הכוללות בין היתר הגבלות על בכירים הקרובים לנשיא פוטין. בינתיים, קבוצה של בדלנים תומכי רוסיה התעמתה עם כוחות אוקראינים ואף השתלטה אתמול על מטה משטרה במזרח המדינה.

קבוצת דלק (138,400.00, +2.14% ) ריכזה עניין לאחר שאתמול החלה ברוד שואו, לקראת אחד מגיוסי החוב הגדולים שביצעו אי פעם חברות ישראליות. אבנר (352.90, +1.35%)
ודלק קידוחים (2,011.00, +1.06% ) נערכות לגיוס חוב פרויקטלי בהיקף של כ-2 מיליארד דולר, ממשקיעים בישראל, באירופה ובארה"ב.

בתוך כך, רמז לגבי כוונותיהם של השותפים ב"לוויתן" ניתן היה לקבל אתמול ממנכ"ל נובל אנרג'י, צ'אק דיווידסון, שאמר כי השותפים ב"לוויתן" נערכים לפתח את המאגר ללא וודסייד האוסטרלית. מדובר בהתבטאות חריגה של דיווידסון בעיקר כי נובל נחשבה עד כה לתומכת העיקרית בעסקה למכירת 25% מהזכויות בלוויתן לחברה האוסטרלית, תמורת 2.71 מיליארד דולר.

טבע (17,070.00 , -0.47% ) ואונקוג'נקס (סימול בנאסד"ק: OGXI) פרסמו אתמול את תוצאות מחקר שלב 3 (SYNERGY), שנועד להעריך מתן משולב של התכשיר custirsen עם טיפול כימותרפיה מקובל של דוסטקסל ופרדניזון, בהשוואה למתן דוסטקסל ופרדניזון בלבד. בשורה התחתונה החברות נכשלו בהשגת המטרות בניסוי הרפואי.

חברת כן פייט ביופרמה (879.1, -1.38% ) דיווחה היום על הגשת פרוטוקול שלב II למחקר בסרטן מתקדם של הכבד ל- FDA האמריקאי. לאור הצלחת ניסוי שלב I/II ופרסום התוצאות, העניק ה-FDA האמריקאי מעמד של תרופת יתום לתרופת ה- CF102 לפיתוח התוויה זו. פרוטוקול המחקר , אושר בוועדת הלסינקי בישראל, והחברה מתעתדת להגישו בקרוב גם באירופה. החברה מתכוונת לבצע את מחקר Phase II בישראל, אירופה ובארה"ב אשר יכלול 78 חולים שיקבלו את תרופת ה- CF102 כקו טיפול שני בסרטן הכבד מסוג קרצינומה, בחולים עם שחמת הכבד בדרגה Child- Pugh B. המחקר יבדוק את היעילות והבטיחות של תרופת ה-CF102 בהשוואה לפלסבו.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully