וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט לוורטהיימר: להבים תימכר במאות מיליוני שקלים

1.5.2014 / 15:06

טכנולוגיית להבים הוקמה ב-1969 בעקבות האמברגו שהטילה צרפת על ישראל. פראט אנד וויטני, שהוקמה ב-1860, מייצרת מנועים למטוסים ונחשבת בין 3 הגדולות בעולם בתחום

עוד אקזיט למשפחת ורטהיימר: מוכרת את חברת טכנולוגיית להבים, החברה האחות של ישקר לייצור להבי מטוסים, לחברת Pratt & Whitney, השותפה בחברה, תמורת מאות מיליוני שקלים.

פראט אנד וויטני, שהוקמה ב-1860, מייצרת מנועים למטוסים ונחשבת בין 3 הגדולות בעולם בתחום, לצד ג'נרל אלקטריק ורולס רויס. בנוסף היא מייצרת גם טורבינות גז לתעשייה, לחשמל, לספינות, מנועי קטר לרכבות ומנועי טילים.מנועי החברה משרתים כ-40% ממטוסי הנוסעים בעולם וכן הותקנו במטוסי קרב רבים.

טכנולוגיית להבים הוקמה ב-1969 בנהריה בעקבות האמברגו שהטילה צרפת על ישראל, לאחר מלחמת ששת הימים. האמברגו הותיר את מטוסי המיראז' הצרפתיים של חיל האוויר הישראלי נטולי להבים למנועי הסילון. בעקבות זאת, החליט סטף ורטהיימר לייצר את הלהבים בעצמו, בשאיפה לייצא גם לחו"ל.

כיום מייצרת החברה 40%-35% מכל להבי הקומפרסור בעולם, באמצעות המפעל בנהריה. מפעל נוסף בתפן, טק ג'ט, בשותפות עם פראט אנד וויטני ועם רולס רויס, מפעל בג'ורג'יה ארה"ב בשותפות עם פראט אנד וויטני ומפעל רביעי, בסין בשותפות עם פראט אנד וויטני ועם החברה הסינית שי-אן אירוטכנולוג'יס.

הלהבים שמייצרת החברה משמשים כמדחפים בתוך מנועי הסילון. אלה חלקים קריטיים ביותר ועמידים בפני שחיקה אדירה, גשם חומצי, טמפרטורות קיצוניות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully