וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופרסל תמכור נכסי הנדל"ן שלה ב-2 מיליארד שקל?

אפרת פרץ

8.5.2014 / 12:17

אשתקד הושלם פיצול נכסי הנדל"ן של שופרסל לחברה בת‏. אם אלשטיין ובן משה ייענו בחיוב להצעה, ההערכה כי הקרן האמריקאית מעוניינת להוציא את העסקה לפועל תוך חודשים ספורים

האם בעלי הבית החדשים באי.די.בי מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין עומדים בפני עסקת ענק ראשונה מבחינתם בשוק ההון הישראלי? ל"גלובס" נודע כי צמד בעלי השליטה קיבלו הצעה מקרן אמריקאית למכור את הנדל"ן של חברת שופרסל ( 1,320 +3.45% ) שבשליטת קונצרן אי.די.בי תמורת כ-2 מיליארד שקל. המתווך בעסקה זו הינו מגדל חיתום.

‏לאחר קבלת ההצעה, נתונה כרגע ההחלטה על המכירה בידיהם של אלשטיין ובן משה. אם ייענו בחיוב להצעה, ההערכה כי הקרן האמריקאית מעוניינת להוציא את העסקה לפועל תוך חודשים ספורים.

‏באפריל 2013 השלימה שופרסל את מהלך פיצול נכסי הנדל"ן שלה לחברה בת (שופרסל נדל"ן). במסגרת מהלך זה העבירה רשת המזון לידי החברה הבת 68 סניפים בשווי של כ-1.7 מיליארד שקל, שהיו רשומים בדוחותיה בעלות מופחתת של כ-1 מיליארד שקל. ‏בנוסף, הועברו לשופרסל נדל"ן 16 נכסים להשקעה בהם מחזיקה הרשת, בשווי של כ-380 מיליון שקל, ו-5 סניפים בהקמה בעלות של כ-46 מיליון שקל.

‏‏רוב הסניפים הושכרו מחדש לחברה האם - שופרסל לתקופה ארוכה של 12 שנים, עם שתי אופציות להארכה. סניפים בודדים הושכרו ל-5 שנים, עם 4 אופציות להארכה. ‏בשופרסל הסבירו אז כי "מטרת הפיצול הינה מיקוד ניהול, פיתוח והשבחת הנדל"ן כתחום עסקים נוסף בחברה, והצפת ערך לחברה ולבעלי מניותיה".

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully