וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה מעורבת בוול סטריט: טסלה קרסה ב-11.3 אחוזים

הלל קורן

8.5.2014 / 23:17

יו"ר הפד המשיכה היום את עדותה בקונגרס ואמרה כי המשקיעים לא צריכים לחשוש מהעלאת ריבית ■ מספר תביעות האבטלה החדשות לשבוע החולף ירד ל-319 אלף ■ דיווח: טבע מעוניינת לרכוש חברה הודית בכ-6 מיליארד דולר

ג'נט ילן, הנגידה הנכנסת של הפדרל ריזרב. Alex Wong, GettyImages
המשקיעים הגיבו להמשך עדותה. ג'נט ילן/GettyImages, Alex Wong

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ה') במגמה מעורבת על רקע מגמה חיובית ששלטה במסחר בבורסות אירופה, לאחר שהבנק המרכזי האירופי החליט להותיר את הריבית על כנה. המשקיעים הגיבו בנוסף להמשך עדותה החצי שנתית של יו"ר הפד ג'נט ילן בקונגרס וכן להמשך עונת הדוחות.

כאמור, ילן המשיכה היום את עדותה בקונגרס והביעה אמון מלא בכלכלת ארה"ב. ילן אמרה בוועדת התקציב של הסנאט האמריקאי כי הפד היה מעוניין לאותת לציבור כי אין בכוונתו בשום מצב להעלות את הריבית לפני ששיעור האבטלה יירד לרמה של 6.5%. ילן אמרה בנוסף כי המשקיעים הזרים רוכשים אג"ח ממשלתיות משום שהם מאמינים במדיניות של הפד ובכך שהוא ישמור על יציבות המחירים.

ילן אמרה עוד כי המשקיעים אינם צריכים לחשוש מהאפשרות שהפד יעלה ריבית בקרוב, זאת מפני ש"כאשר שיעור הריבית עולה, זה סימן לכך שהכלכלה משתפרת, למרות מימון גבוה יותר של החוב".

אתמול אמרה ילן כי כלכלת ארה"ב תסיים את השנה בצורה טובה יותר מכפי שהייתה ב-2013, למרות ההתחלה הצולעת ברבעון הראשון. ברבעון הראשון, נזכיר, צמחה כלכלת ארה"ב בקצב של 0.1% בלבד.

"לאחר שעברנו את החורף הקשה, אינדיקטורים רבים מהתקופה האחרונה מצביעים על כך שעלייה מחודשת בהוצאות ובייצור כבר בדרך, מה שיחזיר את הכלכלה למסלול הנכון לצמיחה ברבעון הנוכחי", אמרה ילן. לדבריה, הצמיחה תהיה מהירה יותר השנה בהשוואה ל-1.9% ב-2013. עם זאת, היא הזהירה שההאטה בדיור עלולה להיות ממושכת יותר מכפי שנחזה תחילה. ילן טענה עוד כי תנאי שוק העבודה השתפרו, אולם עדיין אינם משביעי רצון. בשל המצב של הכלכלה כיום, היא ציינה, יש עדיין צורך במדיניות מוניטרית מרחיבה.

ב-15:30 שעון ישראל פורסם נתון תביעות האבטלה החדשות לשבוע שהסתיים ב-3 במאי. התביעות החדשות ירדו ב-26 אלף לרמה של 319 אלף, שפל של חודש. עם זאת, לפי הערכות בשוק מדובר בתנודות עונתיות שנבעו בשל חופשת חג הפסחא וחופשת האביב ולא בשינוי מהותי בשוק העבודה. על פי תחזיות, מספר התביעות היה צפוי לרדת ל-325 אלף. ממוצע תביעות האבטלה בחודש האחרון, נתון שנחשב למדויק יותר, עלה ב-4,500 לרמה של 324,750, כך לפי נתוני הממשל.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully