וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאגת מניית הזהב בחברת צים: עובדים השביתו אוניה

שירות גלובס

9.5.2014 / 17:26

איגוד קציני הים עצר יציאת אוניה של צים המכילה 3,500 מכולות שהייתה אמורה לצאת למזרח הרחוק. כ-800 עובדי צים צפויים גם הם לנקוט בעיצומים בשבוע הבא

איגוד קציני הים עצר היום (שייש) את יציאת אוניית צים איבריה למזרח הרחוק, אשר נושאת כ-3,500 מכולות. זאת, במסגרת המאבק נגד דרישת צים מהמדינה לוותר על מניית הזהב בחברה.

בשעה 17:00 עלו הקצינים לסיפון והודיעו לרב החובל ש"האוניה מושבתת עד להודעה חדשה. אנו עוצרים את יציאתה". בתוך כך, כ-800 עובדי צים צפויים גם הם לנקוט בעיצומים בשבוע הבא, כשהם מוחים על כך שמנכ"ל החברה החל בסדרה של פגיעות בתנאי העבודה שלהם בדרישה שיפסיקו להתראיין בתקשורת בנושא מניית הזהב, כך לטענתם.

מניית הזהב, שעוגנה במסגרת הפרטת החברה בעשור הקודם, מבטיחה כי בכל רגע נתון צי האניות של צים ימנה לפחות 11 כלי שיט וכי מפקדי הספינות וחלק מאנשי הצוות יהיו ישראלים. עוד קובעת מניית הזהב כי חברי הדירקטוריון בצים יהיו ישראלים בלבד וכי למדינה שמורה זכות וטו במקרה של העברת השליטה בה בעיקר לידיים זרות.

על-פי טענת ועד העובדים בראשות אבי שטרית, הנהלת החברה בראשות המנכ"ל רפי דניאלי החלה לפגוע לאחרונה בתנאי העובדים בניסיון לכאורה "להוריד" אותם מהמאבק על מניית הזהב. כך נטען בין היתר כי ההנהלה עיכבה מתן דרגות שכר חדשות, קיצצה בשי לחג ואף סגרה באחד המקרים את חדר האוכל.

סוגיית מניית הזהב הגיעה כבר לפתחו של בג"ץ, ולאחרונה השיבה המדינה בתגובה רשמית כי עדיין לא החליטה האם בכוונתה לוותר על המניה. בתשובת המדינה נמסר כי שר התחבורה ישראל כ"ץ נפגש עם נציגי הנהלת צים וכי הוא בוחן את ההצעות שלהם בדבר חלופה למניית הזהב, שעל-פי טענת ההנהלה יש בה משום פתרון טוב יותר לצרכים הביטחוניים של ישראל. על-פי הערכות, במשרד האוצר אדישים יחסית לסוגיית מניית הזהב, וכי משרד הביטחון הוא שצפוי להתעקש על המניה או לכל הפחות על חלופה ראויה.

  • עוד באותו נושא:
  • צים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully