וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית של רופרט מרדוק לאיחוד שידורי הלוויין

שירות גלובס

10.5.2014 / 11:08

במסגרת העסקה המתוכננת תרכוש בריטיש סקיי את השליטה בסקיי דויטשלנד ובסקיי איטליה, ותחלוש על 8.5 מיליון בתים נוספים באירופה. פוקס תמכור את ספקיות הלוויין ותתמקד בתוכן

רופרט מרדוק בוועידת המדיה באבו דאבי- מרץ 2010. GettyImages
תופר עסקה בשווי של 14 מיליארד דולר. רופרט מרדוק/GettyImages

איל התקשורת רופקט מרדוק מעוניין לבצע עסקת ענק שתהפוך את בריטיש סקיי ברודקסטינג גרופ לענקית אירופית בתחום הטלוויזיה בלוויין, בעוד שחברת 21st Century Fox (פוקס) האמריקאית שלו תתמקד בתוכניות.

בריטיש סקיי, שמוחזקת חלקית בידי פוקס, פועלת לביצוע עסקה המוערכת ב-10 מיליארד אירו (14 מיליארד דולר), לרכישת השליטה בספקיות הלוויין סקיי דויטשלנד וסקיי איטליה מידי פוקס, כך לפי גורמים יודעי דבר. פוקס מחזיקה 55% מסקיי דוטשלנד ו-100% מסקיי איטליה.

העסקה תעניק לבריטיש סקיי, שכבר כיום היא ספקית שירותי הטלוויזיה למנויים הגדולה ביותר בבריטניה, פיקוח על חברות שמוכרות תוכניות לוויין ל-8.5 מיליון בתים ברחבי גרמניה ואיטליה.

לאחר שתמכור את יחידות הטלוויזיה למנויים, תיוותר פוקס עם רשתות כבלים וערוצי שידורי, נוסף על אולפני טלוויזיה וקולנוע, מה שיהפוך אותה אטרקטיבית יותר למשקיעים המעוניינים להמר אך ורק על תחום ההפקה - ולא על הפצה.

לורה מרטין, אנליסטית בנידהאם, אמרה: "אני אוהבת את הרעיון הזה. זה מפריד את עסקי ההפצה מהתוכן".

החברות ניהלו מגעים במשך חודשים, וניתן יהיה להכריז על עסקה בקיץ הקרוב, אם כי ייתכן שעדיין לא יצליחו להגיע להסכם, כך לגברי גורמים המקורבים לנושא. נציגי פוקס, בריטיש סקיי וסקיי דויטשלנד לא הגיבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully