וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלוג: כהונתו של המפקח על הבנקים תוארך בשנתיים

עירית אבישר ואדריאן פילוט

10.5.2014 / 22:22

בחודשים האחרונים התלבטה נגידת בנק ישראל אם להאריך את כהונתו של דודו זקן, שהייתה אמורה להסתיים בסוף השנה לאחר ארבע שנים, או למצוא לו מחליף מהמערכת הבנקאית

דודו זקן. צלם: איל יצהר, גלובס
הוביל את הוועדה לשיפור התחרות במערכת הבנקאית. זקן/גלובס, צלם: איל יצהר

נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג החליטה להאריך את כהונתו של המפקח על הבנקים דודו זקן. כהונתו של זקן צפויה להסתיים בסוף השנה, ולפי הערכות היא תוארך למשך עד שנתיים נוספות. פלוג התלבטה בחודשים האחרונים אם להאריך את כהונתו של זקן, או למצוא לו מחליף מתוך המערכת הבנקאית, אך בסופו של דבר החליטה להאריך את כהונתו.

זקן, שצמח בתוך בנק ישראל, ושישלים בסוף השנה ארבע שנים בתפקיד, ביצע לא מעט מהלכים בקדנציה שלו. הוא הוביל את ועדת זקן שהוקמה בעקבות המלצות ועדת טרכטנברג, במטרה לשפר את התחרות במערכת הבנקאית.

הוועדה כללה מספר המלצות, שחלקן יושמו (כמו בתחום העמלות לעסקים קטנים ועמלות ני"ע), וחלקן נמצאות בתהליך יישום כגון הכנסת תעודת זהות בנקאית, שצפויה לשפר את התחרות באשראי למשקי בית.

נוסף על כך מתמודד זקן עם המצב בשוק המשכנתאות. הוא פרסם מספר הנחיות במטרה לקרר את השוק. אמנם קצב המשכנתאות כיום עדיין גבוה, אך רמת הסיכון בתמהיל המשכנתאות ירדה, הן מבחינת היקף המינוף והן מבחינת כושר ההחזר של הלווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully