וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המכירה: חשש בקרב המו"לים לעבוד עם סטימצקי

יניב מגל

11.5.2014 / 8:05

המשבר בסטימצקי, גרסת שבוע הספר: רוב המו"לים מקווים שהמכירה תתבצע, מאחר שהצרות של סטימצקי השפיעו ומשפיעות באופן דרמטי על כל הענף בתקופה קשה ממילא

ענף שלם יושב על הגדר, כוסס אצבעות וממתין לראות מה יעלה בגורל העסקה למכירת סטימצקי מקרן מרקסטון לחברת ארלדן (בעלת השליטה בהוצאת כתר) ולקבוצת קרביץ. רוב המו"לים מקווים שעסקה תתבצע, מאחר שהצרות של סטימצקי השפיעו ומשפיעות באופן דרמטי על כל הענף בתקופה קשה ממילא. שבוע הספר שיתקיים בעוד חודש ממחיש עד כמה.

קרן מרקסטון מוכרת את סטימצקי לכתר ספרים של ארלדן

מדובר, כידוע, באירוע שבו מו"לים מציבים דוכנים בכיכרות ומוכרים את הספרים ישירות ללקוחות, אלא שגם רשתות הספרים חוגגות בשבוע הזה ויוצאות במבצעים גדולים, ומזרימות הזמנות לספרים.

המבצעים הללו כבר תרמו בעבר למתיחות בין הוצאות הספרים לרשתות, יחסים מתוחים ממילא. כך למשל, לפני שנתיים, רגע לפני החגיגה הגדולה של המו"לים ובסמוך לראיון ב"גלובס" בו תקפה המנכ"לית איריס בראל את הרשת המתחרה על שזו מוכרת ספרים "כמו עגבניות", יצאו שתי הרשתות במבצעים שפגעו מאוד בחגיגה השנתית של ההוצאות.

האחרונות נתקעו עם מלאי גדול שהיה ברור שלא יצליחו למכור במקביל למבצעים. "אולי נמכור אותם 100 ב-4", כלומר 100 ספרים ב-4 שקל, אחד מהם התלוצץ אז במרירות.

בחזרה להווה, בשבוע הספר הזה, בחסות "חוק הספרים", הרשתות מוגבלות הרבה יותר במבצעים, אבל ישנה מורכבות אחרת ביחסים של ההוצאות מול אחת הרשתות. לצומת ספרים הם מספקים בלי בעיה. ולסטימצקי? חלקם קצת חוששים, על רקע החדשות הרעות שזו סיפקה בשבועות האחרונים, בהם נחשף מצבה הכלכלי הקשה, והיא עיכבה את תשלומיה להן בתחילת החודש שעבר.

"בגלל המצב אין רצון להיכנס להתחייבויות כספיות חדשות", מודה אחד ממנהלי ההוצאות. "הנה, היה ספר שחשבתי להשיק בשבוע הספר בבום, אבל אני אצא עם מהדורה יותר קטנה, שתתבסס על הדוכנים שלנו. עד שלא אדע איך נגמר הסיפור, אני מתנהג איתם מאוד בזהירות". והוא לא היחיד שנזהר.

  • עוד באותו נושא:
  • סטימצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully