וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרזי הנמלים: חברות מסין הגישו ההצעות הנמוכות

עמירם ברקת

12.5.2014 / 8:49

ההצעות הכספיות להקמת הנמלים הוגשו בחמישי האחרון לאחר שבחודש פברואר הוגשו ההצעות הטכניות

חברות ממשלתיות מסין הגישו את ההצעות הכספיות הנמוכות ביותר במכרזים להקמת הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה, כך מעריכים גורמים המעורבים במכרז.

ל"גלובס" נודע כי החברות, השייכות למשרד התחבורה הסיני, הציעו להקים את נמל הדרום באשדוד תמורת כ-3.3-3.4 מיליארד שקל ואת נמל המפרץ בחיפה תמורת כ-3.1-3.2 מיליארד שקל. האומדן הרשמי של חברת נמלי ישראל עומד על 4 מיליארד שקל לכל נמל - כך שעל פניו מדובר בחיסכון של כ-1.5 מיליארד שקל.

בחברת נמלי ישראל הופתעו מההצעות המחיר האגרסיביות שהגישו הסינים. גורם הקשור למכרזים אמר כי המחיר מוכיח את הצלחת המהלך של שר התחבורה ישראל כץ, שלחץ להקים את שני הנמלים ביחד, למרות הסתייגות האוצר מהעלות התקציבית הגבוהה וספקות לגבי נחיצותם של שני נמלים.

במכרזי הקמת הנמלים משתתפות שלוש קבוצות: PMEC המייצגת את האינטרסים של משרד התחבורה הסיני בישראל, קבוצה משותפת לשפיר הנדסה ואשטרום וקבוצה שלישית הכוללת את סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי ואת Ludreco מקבוצת Jan de Nul הבלגית.

ההצעות הכספיות להקמת הנמלים הוגשו בחמישי האחרון לאחר שבחודש פברואר הוגשו ההצעות הטכניות. משקל המרכיב הכספי בהצעה עומד על 80% ומשקל המרכיב הטכני על 20%. סף המעבר בהצעות הטכניות הוא ציון של 70 מתוך 100. מכאן עולה שההצעה הכספית הנמוכה ביותר לא תזכה בהכרח במכרז, בתנאי שהפער בינה ובין ההצעה הקרובה אליה איננו גדול.

אם ייבחר זוכה אחד לשני הנמלים תעמוד לזוכה האפשרות לבחור להקים אחד מהשניים וחנ"י תציע למשתתף שהגיע למקום השני להקים את הנמל השני במחיר דומה לזה שהציע הזוכה. אם המשתתף השני יסרב תעבור ההצעה למשתתף השלישי.

  • עוד באותו נושא:
  • נמלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully