וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את ערעורו של נוחי דנקנר

אלה לוי-וינריב

14.5.2014 / 14:44

דנקנר לנשיא העליון גרוניס: "אני בתחושת קיפוח ועוול. הדברים שראיתי אינם חוקיים". גרוניס: "בשל החשיבות בהכרעה מיידית החלטנו לדחות הערעורים. הנימוקים יינתנו בהמשך"

עו"ד שמוליק קסוטו, פרקליטו של נוחי דנקנר בערעור שהגיש לבית המשפט העליון על נטילת השליטה מידיו באי.די.בי והעברתה למוטי בן-משה ואדוארדו אלשטיין, טוען כי העברת מניות אי.די.בי פתוח לידי בעלי השליטה החדשים יומיים לפני הדיון בעליון נעשתה "לא בתום-לב". במהלך הדיון לחץ נשיא העליון אשר גרוניס על דנקנר למשוך את הערעור ובסופו של דבר דחה אותו לחלוטין: "בשל החשיבות בהכרעה מיידית החלטנו לדחות את הערעורים. הנימוקים יינתנו בהמשך".

"איך אפשר להחזיר הגלגל לאחור?", שאל נשיא העליון אשר גרוניס בדיון המתקיים היום (ד'), וקסוטו ענה: "הכול הפיך. זה מעשה עשוי לא בתום-לב. יומיים לפני הדיון מעבירים המניות... בסך-הכול זה כסף, הכול הפיך".

דנקנר אמר בדיון כי "אני לא חושב שזה פרקטי להשיב את הגלגל לאחור במובן של הפסקת מסחר (באי.די.בי פתוח - א.ל.ו) או הסדר חדש ואסיפות נושים. זה לא פרקטי. אני בתחושת קיפוח ועוול. הצעתי לאפשר לי סיכום עם משקיעים להביא כסף תוך 45 יום ולהשיב לאלה את הכסף ולהיכנס להסדר שלהם. היום הסעד שאני מבקש הוא להיכנס בנעליהם של אלשטיין ובן-משה, היה ואביא את הכסף".

עו"ד חגי אולמן, נאנמן ההסדר באי.די.בי (יחד עם אייל גבאי), התנגד לרעיון שהעלה דנקנר כי ייכנס בנעליהם של בעלי השליטה החדשים, והוסיף כי "אנחנו לא יכולים לקבל את הצעתם. ההסדר מבוצע כבר 4 חודשים על-פי החלטות בית משפט קמא שפועלים לפיהן, ועברנו כברת-דרך להשגת האישורים הרגולטורים השונים. הכול היה תוך מתן הנחיות בית המשפט ומועדים ברורים. הוא אשר קבע את מועד הקלוזינג. בכל הזמן הזה החברה לא הגישה ערעור. גם המשקיעים לא הגישו ערעור וביקשו את כספם בו-ביום.

"מר דנקנר הוא היחיד שהגיש ערעור, ומעמדו להגיש ערעור מוטל בספק רב. גנדן כבר אינה בעלת השליטה באי.די.בי, וזה בוודאי מעשה עשוי, ואין מקום לעכב הביצוע. אם רוצים לעכב ביצוע, יש להגיש בקשה מתאימה ולשים את 700 מיליון השקלים הנדרשים (כפי שקבע בית המשפט המחוזי, על מנת למנוע את הנזקים שעלולי להיגרם לחברה - א.ל.ו).

"ההצעה מבקשת לקבל סיכוי, כאשר הסיכון על גב הנושים. מי שרוצה לעצור הסדר שאושר כשהוא רואה את ההסדר מתקדם ומתבצע - היה עליו לעשות כן כבר בינואר, לבקש את עיכוב הביצוע ולהניח את כל הכסף הנדרש. לא ייתכן שבעל שליטה ייקח את הסיכוי לעצמו ועשית את הסיכון על נושים".

נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, הציע לדנקנר לחזור בו מהערעור והבהיר כי הוא אינו רואה אפשרות לבצע את המהלך המוצע על-ידו. על כך השיב עו"ד קסוטו כי "התמונה שמוצגת אינה נכונה. הציבור יודע שבית המשפט העליון ידון בערעור. הטענה שייגרם נזק אינה נכונה".

כשגרוניס הוסיף כי "הנושים הצביעו ואמרו את דברם", קם נוחי דנקנר ואמר: "יצאתי ב-5 בינואר מהמחוזי ונשאלתי מה תגובתי. אמרתי שאני עצוב ומצטער רק על כך שהאמת לא יצאה לאור ושהצדק לא ניצח. זוהי הסיבה שבגללה אני כאן. אני מאמין ובוטח בבית משפט זה, גם אם יפסוק נגדי".

לדבריו, "יצאתי מההליך שאני חווה כבר שנה. אני יוצא מההליך מזועזע מהדברים שראיתי. זו אינה מלחמה של דון קישוט שמבקש לקבל את החברה בחזרה. הייתי מעדיף לקבל הזדמנות לקחת את החברה בחזרה. אומרים שזה מפעל חיי, אנסה להשתקם ממפעל אחר. זו אינה הנקודה. הדברים שראיתי הם אינם חוקיים, ולא אשתמש במילים חריפות יותר.

"אני רוצה לומר דבר פרקטי: שום נושה לא ייפגע, ושום בעלי אג"ח לא ייפגע. יש מספר אחד רלבנטי, והוא 950 מיליון שקל, שהקבוצות חברו מתוך נחיתות בהצבעה שהייתה בנובמבר, ושהקבוצה בהובלתי קיבלה רוב מוחץ. שתי הקבוצות שראו שהן מפסידות מול הקבוצה שלנו ביקשו להתאחד, והשופט אורנשטיין לא הסכים לכך. קרוב ל-80% מהנושים הצביעו להצעתי.

"הדבר כרגע הוא שיש 950 מיליון שקל שאותם אני מבקש שיתנו לי להביא ולהכניס בנעלי ההסדר הנוכחי. אף אחד לא ייפגע מהמהלך הזה, למעט בעלי השליטה, שלהם אני מוכן להחזיר את כספם עם ריבית והצמדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully