וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם תזכיר חוק המע"מ: תג מחיר של 600 אלף ש' ללא-משרתים

אורי חודי

14.5.2014 / 18:27

למי שירת, ההטבה תחול על דירות בשווי של עד 1.6 מיליון שקל. התזכיר יועבר לעיון משרדי הממשלה והערות הציבור ל-21 יום. מי שנדחה או קיבל פטור משירות צבאי יזכה להטבה המלאה

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
שלושה שינויים משמעותיים. לפיד/יואב דודקביץ'

לאחר צפייה מרובה של הציבור הרחב בכלל וענף הנדל"ן בפרט, ואי בהירות לגבי הקריטריונים והסעיפים השונים שמרכיבים את הטבת מע"מ בשיעור אפס, פרסם הערב (ד') משרד האוצר את תזכיר החוק. תזכיר החוק יועבר כעת לעיון משרדי הממשלה והערות הציבור למשך תקופה של 21 יום ולאחריה יגיע לוועדת הכספים.

הצעת חוק מס ערך מוסף (הטבה במס בעסקה לרכישת דירת מגורים מוטבת) כוללת גם כעת את המספר שעורר סערה בימים האחרונים - 600 אלף שקל, תג המחיר לדירה לגביה תינתן ההטבה למי שלא שירת בצה"ל או בשירות לאומי או אזרחי. למי שכן שירת, ההטבה תחול על דירות בשווי של עד 1.6 מיליון שקל.

באותו הזמן, תזכיר החוק כולל שלושה שינויים משמעותיים שנערכו בימים האחרונים בהצעה המקורית, ביניהם גם ריכוך בהגדרת הזכאים להטבה המלאה. מדובר בשינוי משמעותי שהוכנס בהגדרות היבשות של מי מוגדר זכאי להטבה.

בניגוד להגדרה הראשונית שקבעה כי זכאי הוא רק מי ששירת שירות צבאי או שירות לאומי אזרחי במשך 18 חודשים לפחות (12 חודשים לנשים), בתזכיר החוק נוספה הקלה שקובעת כי: "הוכח להנחת דעתו של הגורם המוסמך, כי בקשתו לשרת שירות צבאי נדחתה, ואף בקשתו לשרת שירות לאומי-אזרחי נדחתה, או שבקשתו לשרת שירות לאומי-אזרחי נדחתה". כלומר, אדם שנדחה או קיבל פטור משירות צבאי וביקש לשרת שירות לאומי אזרחי ונענה בשלילה, יהיה זכאי גם הוא להטבה המלאה ברכישת דירת עד תג המחיר של 1.6 מיליון שקל.

שני השינויים הנוספים מתייחסים להגדרה המדויקת של הנכס לגביו תינתן ההטבה, ולמועד הקובע לגבי מי שאין בבעלותו דירה. השינוי הראשון קובע כי ההטבה תחול רק בדירה חדשה בבנייה רוויה. שינוי חשוב נוסף קובע כי ההגדרה של מחוסר דירה נקבעה על מי שלא הייתה בבעלותו דירה מאז שנת 1995 וזאת בניגוד לקריטריונים המקוריים שקיימים היום שקובעים כי התאריך הקובע היה בשנות ה-70 של המאה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully