וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: בנק ישראל יעלה את הריבית ברבעון הרביעי

15.5.2014 / 13:48

כלכלני הבנק מתייחסים בסקירת המקרו השבועית שלהם לסדקים הראשונים שהתגלו בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, וחוזים תפנית מוקדמת מהצפוי במדיניות המוניטרית

בנק ישראל עשוי להעלות את הריבית ברבעון הרביעי, במהלך שיהווה מפנה במדיניות המוניטרית - כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם המקרו השבועית שפרסמו היום (ה').

"אחד\ת מתוך ששת חברי הוועדה המוניטארית הצביע\ה בעד העלאת ריבית ב-0.25% לשיעור של 1%, והשאר תמכו בהחלטה להשאיר את הריבית ללא שינוי", כותבים הכלכלנים בסקירה תוך שהם מתייחסים לישיבת הריבית האחרונה בה התגלו סדקים ראשונים בוועדה המוניטרית של בנק ישראל. "על פי פרוטוקול הוועדה, חילוקי הדעות היו בנושא ההתפתחויות בפעילות הריאלית במשק, וככל הנראה סביב השאלה האם המגמות הנוכחיות במשק עדיין מצדיקות ריבית המשקפת מדיניות מוניטארית מרחיבה למדי (ריבית ריאלית שלילית) אשר תומכת באינפלציה של מחירי נכסים".

בלאומי סבורים כי תמיכתו של אותו חבר בהעלאת הריבית "מהווה נקודת ציון משמעותית במדיניות הריבית של בנק ישראל (על אף שזו דעת מיעוט) וככל הנראה משקפת את סיום מחזור הפחתות הריבית האחרון, אשר החל בסוף 2011, ומכינה את הקרקע לשינוי כיוון במדיניות הריבית".

בחטיבת המחקר של בנק ישראל צופים העלאת ריבית בתחילת שנת 2015, אך כאמור כלכלני לאומי צופים כי הדבר יקרה מוקדם יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully