וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל מאיימת: נצמצם את הפעילות בישראל ונפטר עובדים

שירות גלובס

18.5.2014 / 19:08

לטענת כיל, ישום המלצות ששינסקי עלול להוביל לפגיעה אנושה ביכולתם של מפעליה בישראל להתחרות בשווקים הבינלאומיים, וכי מדובר בהפרה של הסכם הזיכיון והסכם הקציר שנחתם עימה

"מסקנות הביניים של ועדת ששינסקי הן טעות כלכלית וחברתית קשה, שתאלץ את כיל לעצור את רוב השקעותיה בישראל, תכפה עליה להתרכז בצמצום הוצאות ובהפחתת הפעילות בישראל לטובת הגברת הפעילות במפעלי החברה בחו"ל לצד השקעות חדשות", כך הודיעה הערב (א') חברת כיל בתגובה לפרסום המסקנות של ועדת ששינסקי 2.

כיל מזהירה כי יישום ההמלצות עלול להוביל ל"צמצום הפעילות שלה בישראל ולפגוע פגיעה קשה בתעסוקתן של 30 אלף משפחות בנגב". לטענתה, יישום ההמלצות יוביל לפגיעה אנושה ביכולתם של מפעליה בישראל להתחרות בשווקים הבינלאומיים, בהם היא מתמודדת מול חברות שמשלמות שיעורי מיסוי נמוכים בהרבה. היתרון התחרותי של האשלג והברום בים המלח יחוסל בנוסף להחמרה בתחרותיות הנמוכה ממילא של פעילות הפוספט בנגב.

בינתיים, עד להתבהרות ההשלכות של המסקנות הסופיות של הוועדה, כיל הודיעה על הקפאה מיידית של כל תוכניות ההשקעה של החברה בישראל המסתכמים ביותר ממיליארד דולר. זאת מתוך "אחריות לעתיד החברה", לשון ההודעה.

החברה מזהירה עוד כי אם יאומצו המלצות ועדת ששינסקי יהווה הדבר הפרה יסודית, הן של הסכם הזיכיון, והן של הסכם הקציר והעלאת התמלוגים משנת 2012, ובכוונת כיל למצות את כל זכויותיה המשפטיות. חברת הכימיכלים טוענת כי בדוח הביניים של ועדת ששינסקי 2 נפלו טעויות עובדתיות וכלכליות קשות, אך היא לא מציינת בתגובה באילו טעויות מדובר.

"כיל מקווה כי במהלך הדיונים הקרובים השכל, ההיגיון והתבונה יגברו וישרתו את טובת המדינה, עובדי כיל וכל אלה המתפרנסים ממנה. בעוד בעלי המניות של כיל התרכזו בעשור האחרון בהשקעות גבוהות בכיל ובמפעליה בישראל, המלצות ששינסקי מתרכזות במקסום הכנסות המדינה בטווח המיידי אך בסופן הן יובילו לחיסול אחד היסודות של התעשייה בישראל", כך לפי ההודעה החריפה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully